۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

هر قانونی باید تبصره داشته باشد/ یزدانی شایستگی یک فرصت دیگر را دارد

هر قانونی باید تبصره داشته باشد/ یزدانی شایستگی یک فرصت دیگر را دارد

دارنده مدال برنز المپيك 1964 توكيو با توجه به کنار ماندن رضا یزدانی ار رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: مطمئنا در کنار اجرای دقیق قانون انتخابی می‌توان به برخی تبصره‌های کارساز و منطقی هم عمل کرد.

علی اکبر حیدری پیشکسوت کشتی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت رضا یزدانی با بیان این مطلب افزود: اجرای دقیق قانون انتخابی و پیشبرد اهداف و برنامه‌های قانونمند کشتی توسط رسول خادم و همکارانش قابل تقدیر و ستایش است اما باید توجه داشت هر قانونی می‌تواند با تبصره‌های مختلفی همراه باشد که دست قانونگذاران را برای اتخاذ بهترین تصمیم و انتخاب باز می‌گذارد.

وی خطاب به خادم و همکارانش در کادر فنی تیم ملی گفت: این عزیزان آبروی خود را در گرو اجرای دقیق قانون و کسب نتیجه در رقابتهای جهانی 2013 مجارستان گذاشته‌اند که به نظر من می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم‌گیری کنند. عدم حضور برخی از کشتی‌گیران بزرگ و نامدار ایران در ترکیب تیم اعزامی به جهانی مجارستان با توجه به قانونمند بودن رقابتهای انتخابی قابل تقدیر است اما باید به فکر نتیجه‌گیری در این میدان بزرگ هم بود.

دارنده مدال برنز المپيك 1964 توكيو ادامه داد: منظور من میدان دادن به هر کشتی گیری که از حضور در رقابتهای انتخابی سر باز زده نیست، چراکه در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و اتفاقی رخ می‌دهد که سال‌هاست گریبان کشتی ایران را گرفته بود، اما می‌توان به برخی از کشتی گیران دارای مجوز که با دلایلی موجه در رقابتهای انتخابی حضور نداشتند، فرصتی دوباره داد.

وی به وضعیت رضا یزدانی و غیبت او در وزن 96 کیلوگرم هم اشاره کرد و اظهار داشت: همه می‌دانند رضا یزدانی در المپیک لندن به شدت مصدوم شد و دوری او از میادین کشتی به دلیل درمان این مصدومیت بود. ضمن اینکه او بارها نشان داده به قانون احترام می‌گذارد و همه چیز را به نظر کادر فنی محول می‌کند. مطمئنا محروم کردن تیم ملی از حضور یزدانی که مهره‌ای کارساز در رقابتهای بین‌المللی است، می‌تواند ضربه سنگینی به ما بزند.

حیدری در ادامه تصریح کرد: حیف است پرسول خادم با توجه به زحمات زیادش در عرصه تیم ملی با نتیجه‌ای دور از انتظار در رقابتهای جهانی مواجه شود. خادم می‌تواند به رضا یزدانی فرصت دوباره‌ای داده و وی را در تکرار رقابتهای انتخابی وزن 96 کیلوگرم به مصاف دیگر مدعیان بفرستد. مطمئنا با این کار می‌توان بهترین و شایسته‌ترین کشتی گیر این وزن را طبق قانون انتخابی تیم ملی به مجارستان فرستاد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: هدف تمامی اهالی کشتی از حضور تیم ایران در رقابتهای جهانی، دفاع از حیثیت و آبروی کشورمان است که مطمئنا باید در این راه تصمیماتی اتخاذ شود که درصد ریسک و آسیب پذیری کمتری داشته باشد.

دارنده مدال برنز المپيك 1964 توكيو در پایان گفت: مطمئن هستم اگر رسول خادم در برخی اوزان به نفراتی که با دلیل و مدرک موجه در رقابتهای انتخابی حضور نداشتند، فرصت دوباره‌ای دهد، نه تنها تیم ایران با نتیجه بهتری در مجارستان روبرو خواهد شد بلکه اعتبار وی نیز به خطر نمی‌افتد.

کد خبر 2104463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha