۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶

واکنش به یک گزارش و توضیحات خبرگزاری مهر

واکنش به یک گزارش و توضیحات خبرگزاری مهر

بروجرد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بروجرد در واکنش به گزارش "تخریب طبیعت منطقه گردشگری "گلدشت" بروجرد/ جلوی فعالیت سودجویان گرفته شود" توضیحاتی را برای خبرگزاری مهر ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جوابیه ارسالی از سوی بهرام بیرانوند برای گزارش "تخریب طبیعت منطقه گردشگری "گلدشت" بروجرد..." آمده است:

با احترام؛ در پی حضور اینجانب در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد و شکوه از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه گردشگری گلدشت توسط صاحبان قدرت و نفوذ و عدم هماهنگی دستگاهها در ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز و بعضا واگذاری انشعابات و ارائه خدمات دولتی به اینگونه واحدها و لزوم هماهنگی دستگاهها در این خصوص، خبری از سوی خبرگزاری مهر منتشر گردید که مطلقا با واقعیت جلسه تطبیق ندارد و این امر موجب تشویش اذهان عمومی گردیده است.

این امر برای صاحبان سفره خانه ها که از مدتها قبل جهت اخذ مجوز فعالیت در تکاپو و تلاش بوده اند ایجاد ذهنیت منفی نموده است.

اینجانب بنا به سیاستهای اعلامی مطلقا در وظایف سایر دستگاهها دخالت ننموده و فقط در حد وسع پیگیر مطالبات مردم می باشم. برخورد یا عدم برخورد با مکانهای تجاری یا خدماتی جزء وظایف ذاتی نماینده نبوده و اینجانب هم هیچگونه ورودی نداشته ام.گرچه بعضی از صاحبان سفره خانه ها به اینجانب مراجعه نموده و ما نیز به حکم وظیفه نامبردگان را جهت پی گیری اخذ مجوز به سازمان گردشگری ارجاع داده ایم.

توصیه می شود بدلیل اهمیت کار خبررسانی و خبرگزاری در تدوین خبرها رعایت امانت صورت گرفته و با ذهنیت افراد جامعه نیز به عنوان امانتی بزرگ که باید پاس داده شود برخورد شود.

گرچه اینجانب حق پیگیری قضایی را برای خود و شهروندان عزیز محفوظ می دانم لیکن می پذیرم این اتفاق عمدی نبوده فلذا در صورت تکذیب و عذر خواهی از پیگیری قضایی صرفنظر می نمایم.

والسلام/ نماینده  مردم شریف بروجرد و اشترینان/ بهرام بیرانوند

توضیحات خبرگزاری مهر

مطابق ماده 23 قانون مطبوعات، نماینده مردم بروجرد به مدت یک ماه پس از انتشار گزارش خبرگزاری مهر زمان کافی را برای ارائه توضیحات خود در اختیار داشته است ولی اینکه پس از گذشت سه ماه متوجه انتشار چنین مطلبی شده و واکنش نشان داده اند قابل تامل است.

در مورد مطلب منتشر شده در خبرگزاری مهر باید گفت که این گزارش مربوط به یکی از جلسات شورای اداری شهرستان بروجرد بوده و خبرنگار مهر تنها کار پوشش این جلسه را بر عهده داشته و خبرگزاری های دیگر نیز نظیر همین مطلب را گزارش کرده اند.

به هر روی خبرگزاری مهر در بخش هایی از گزارش که به نقل از نماینده محترم مردم بروجرد آمده است به مواردی چون "ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه گردشگری گلدشت توسط صاحبان قدرت و نفوذ و عدم هماهنگی دستگاهها در ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز و بعضا واگذاری انشعابات و ارائه خدمات دولتی به اینگونه واحدها و لزوم هماهنگی دستگاهها در این خصوص" اشاره کرده که این موارد همگی مورد تایید جوابیه ارسالی از سوی بهرام بیرانوند نیز قرار گرفته است.

از سوی دیگر نماینده محترم مردم بروجرد در بخش دیگری از جوابیه خود عنوان کرده است که انتشار گزارش خبرگزاری مهر "برای صاحبان سفره خانه ها که از مدتها قبل جهت اخذ مجوز فعالیت در تکاپو و تلاش بوده اند ایجاد ذهنیت منفی نموده است."

هر چند در جوابیه ارسالی مشخص نیست منظور نماینده محترم مردم بروجرد از "ایجاد ذهنیت منفی" در صاحبان سفره خانه های غیرمجاز چیست ولی جای برخی سوالات و شفاف سازی در این زمینه وجود دارد.

اینکه خبرگزاری مهر با استناد به سخنان مسئولان مختلف شهر بروجرد اعم از امام جمعه، معاون فرماندار، مسئولان میراث فرهنگی و ... خواستار ساماندهی سفره خانه های "غیرمجاز" که نداشتن مجوز آنها در جوابیه ارسالی از سوی بهرام بیرانوند نیز مورد تایید قرار گرفته شده است، آیا نباید مطابق قانون این واحدهای خدماتی اقدام به گرفتن مجوز و ساماندهی فعالیت خود کنند؟ آیا فعالیت غیرمجاز این واحدها غیرقانونی نیست؟

همچنین نماینده محترم مردم بروجرد از خبرگزاری مهر خواسته که به خاطر طرح موضوع "ضرورت جلوگیری از تخریب طبیعت منطقه گردشگری گلدشت و ونایی بروجرد و فعالیت سفره خانه های غیرمجاز" از ایشان و شهروندان عذرخواهی کند که به نظر نمی رسد مردم به خاطر پیگیری مطالبات قانونی شان از سوی این خبرگزاری گلایه مند و متوقع عذرخواهی باشند چرا که مطالبه عمومی مردم طرح مسائل آنها در ابعاد مختلف در رسانه هاست که در این صورت توقع نماینده مردم برای عذرخواهی رسانه ها در این زمینه قابل تامل است؛ مگر اینکه منظور بهرام بیرانوند عذرخواهی از صاحبان سفره خانه های غیرمجاز که عملی غیرقانونی انجام می دهند باشد که در آن صورت موضوع جای بحث بیشتری پیدا خواهد کرد.

به هر روی در پایان جوابیه ارسالی از سوی نماینده محترم مردم بروجرد آمده است که "توصیه می شود بدلیل اهمیت کار خبررسانی و خبرگزاری در تدوین خبرها رعایت امانت صورت گرفته و با ذهنیت افراد جامعه نیز به عنوان امانتی بزرگ که باید پاس داده شود برخورد شود." که یادآور می شود خبرگزاری مهر همانطور که قبلا نیز با رعایت امانت داری و اخلاق مداری به ایفای رسالت خود پرداخته از این پس نیز در این مسیر حرکت خواهد کرد و امیدوار است که مسئولان محترم نیز با سعه صدر و داشتن نگاه فرابخشی ضمن پذیرش نقدهای دلسوزانه رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی در مسیر تحقق مطالبات مردم گام بردارند.

کد خبر 2105291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha