۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

هادی ساعی در گفتگو با مهر:

نایب قهرمانی تکواندو ارزش بالایی داشت/ در مورد بانوان هشدار داده بودم

نایب قهرمانی تکواندو ارزش بالایی داشت/ در مورد بانوان هشدار داده بودم

مدیر فنی تیم ملی تکواندو با طرح این پرسش که چگونه است که در خارج از ایران مورد لطف قرار می‌گیرم ولی دوستان داخلی تخریب می‌کنند؟، گفت: کسب عنوان نایب قهرمانی جهان با هشت تکواندوکار قهرمان کشور ارزش فراوانی برای ما داشت.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار مهر، خصوص عملکرد تیم‌های آقایان و بانوان تکواندو ایران در مسابقات جهانی مکزیک، با بیان مطلب فوق گفت: رقابتهای قهرمانی جهان طبق معمول در سطح فنی بالایی برگزار شد، همه کشورها با قدرت به میدان آمده و بیشتر قهرمانان جهان و المپیک نیز حضور داشتند، در چنین میدان بزرگی توانستیم عنوان نایب قهرمانی را کسب کنیم.

وی افزود: تیم ملی تکواندو در سال‌های گذشته و حتی زمانی که خودم عضو تیم ملی بودم، با هشت تکواندوکار که همگی در مسابقات جهانی عنوان‌دار بودند، راهی مسابقات می‌شد و عنوان نایب قهرمانی را کسب می‌کرد ولی در این دوره با هشت تکواندوکار قهرمان کشور که میدان بزرگی چون قهرمانی جهان را تجربه نکرده بودند، عنوانی را کسب کند که ارزش بالاتری نسب به نایب قهرمانی‌های گذشته داشت. این مهم به دست نیامد مگر با تلاش کادر فنی و تک تک اعضای تیم ملی که جا دارد این  نایب قهرمانی را به کادر فنی، بازیکنان و همه اعضای خانواده تکواندو تبریک می‌گویم.

مدیر فنی تیم ملی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تیم ملی می‌توانست با تدبیر و بکار گرفتن نفراتی چون میثم باقری و .. در مکزیک قهرمان شود، اظهار داشت: آیا باید به یک تکواندوکار باج می‌دادیم تا شاید قهرمان جهان شویم؟ میثم باقری حرف کادر فنی و حتی تذکر من برای کنترل وزن خود را گوش نکرد. او از وزن دوم ما بیش از 5 کیلوگرم بالاتر بود. چرا از دوستانی که نخواستند در غالب تیم ملی جا بگیرند و به ما کمک کنند، برای موفقیت این سئوال را نمی‌پرسید؟

وی در خصوص عملکرد اعضای تیم ملی در مسابقات جهانی مکزیک هم تاکید کرد: این عنوان حاصل تلاش مجموعه تیم ملی بود و من از تک تک اعضای تیم ملی رضایت دارم که برای کسب عنوان نایب قهرمانی تلاش کردند. یکی دو نفر از اعضای تیم بدشانسی آوردند و از این بابت که خود آنها به حق خود نرسیدند و نتیجه تلاش چندماه آنها نافرجام ماند، ناراحت هستم. چنین اتفاقاتی در مسابقات جهانی هم عادی است و در هر دوره شاهد چند مورد آن هستیم.

ساعی در مورد عملکرد تیم بانوان هم گفت: در مورد بانوان صحبت نمی‌کنم. مردم خود نتایج را دیده و به خوبی می‌توانند قضاوت کنند. از روز اول اعلام کردم به تیم بانوان کاری نخواهم داشت. همان زمان در مورد بانوان هشدار داده و کسی توجهی نکرد و اکنون نتیجه این شد که در مکزیک شاهد آن بودیم.

وی در خصوص وضعیت مرتضی کریمی در تیم ملی و پیشنهاد چند تیم لیگ برتری به وی خاطرنشان کرد: قرارداد کادر فنی تا پایان مسابقات قهرمانی جهان بود و باید منتظر تصمیم فدراسیون باشیم. کریمی توانایی خود را بار دیگر ثابت کرد، به همین دلیل باید تمرکز خود را روی تیم ملی بگذارد.

پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران در مورد پیشنهادات کشورهای مختلف برای همکاری در جریان مسابقات جهانی تصریح کرد: پیشنهادات که زیاد بود ولی من فرصت همکاری ندارم. دو هفته دیگر یک تور آموزشی در آلمان، کاستاریکا و کوباست که جواب منفی دادم. قبل از مسابقات هم در مکزیک چنین برنامه‌ای بود که اکثر تیم‌های شرکت کننده پیش از حضور در مسابقات جهانی به آنجا رفتند ولی من تمرکزم روی تیم ملی بود.

وی در ادامه با ابراز گلایه از انتقادات برخی اهالی تکواندو افزود: تیم ملی یک سرمربی می‌خواهد و همه نمی‌توانند در تیم ملی کار کنند، هرچند باید برای موفقیت آن تلاش کنند. این طور نیست وقتی در راس کار نیستیم دست به انتقادات نامعقول و تخریبی بزنیم. در مکزیک همه کشورها با قدرت به میدان آمدند و خیلی‌ها به تیم ما برای این جوانگرایی تبریک گفتند. چگونه است که در خارج از ایران مورد لطف قرار می‌گیرم ولی دوستان داخلی تخریب می‌کنند؟

هادی ساعی در خصوص بازی‌های کشورهای اسلامی هم گفت: همان کادر فنی که پیش از این کار را شروع کرده و چند مرحله اردو داشتند به زودی برای این مسابقات فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تکواندو هفته گذشته با کسب یک مدال طلا و دو مدال نقره عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک را کسب کرد.


 

کد خبر 2105377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha