۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹

آخرین مصوبه دولت دهم به کارگران رسید/ افزایش حق مسکن نهم مرداد در هیئت وزیران

آخرین مصوبه دولت دهم به کارگران رسید/ افزایش حق مسکن نهم مرداد در هیئت وزیران

عضو شورای‌عالی کار با اعلام اینکه افزایش 10 هزار تومانی حق مسکن امسال کارگران برای تائید نهایی به هیئت وزیران ارسال می شود، گفت: طبق اعلام مقامات وزارت کار این تائیدیه در جلسه نهم مردادماه جاری از دولت دهم اخذ می‌شود.

محمد احمدی در گفتگو با مهر با اعلام جزئیات جدیدی از توافق امروز کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار برای افزایش 10 هزار تومانی حق مسکن امسال کارگران و افزایش 15 هزار تومانی حق خواروبار گفت: طبق اعلام مقامات وزارت کار، توافق امروز کارگران و کارفرمایان درباره افزای حق مسکن به هیئت وزیران ارسال می شود.

عضو شورای عالی کار اظهارداشت: طبق قانون افزایش حق مسکن مشمولان قانون کار باید به تائید هیئت وزیران برسد که بتواند جنبه اجرایی پیدا کند. به همین منظور قرار است در جلسه آخر هیئت وزیران دولت دهم که احتمالا نهم مردادماه برگزار می شود این موضوع مطرح و به تصویب نهایی هیئت دولت نیز برسد.

این مقام مسئول کارگری خاطرنشان کرد: مباحث گوناگونی امروز بین کارگران و کارفرمایان و همچنین نمایندگان دولت درباره افزایش 10 هزارتومانی حق مسکن برای سال جاری مطرح شد که در نهایت منجر به رای گیری شد که شورای عالی کار توانست از طریق کسب اکثریت آرا حق مسکن و حق خواروبار را تصویب کند.

به گزارش مهر، حق مسکن کارگران آخرین بار 7 سال پیش افزایش یافته بود و پس از آن تا به امروز حق مسکن ماهیانه هر کارگر و مشمول قانون کار 10 هزار تومان بوده است که از پایان مردادهماه سال جاری این میزان با افزایش 100 درصدی در فیش های حقوقی کارگران به 20 هزار تومان افزایش می یابد.

همچنین حق خواروبار کارگران نیز آخرین بار در سال 91 به مبلغ 7 هزار تومان افزایش یافته بود که در سال گذشته هر کارگر ماهیانه 35 هزار تومان حق خواروبار دریافت می کرد که این روال تا پایان تیرماه امسال نیز ادامه داشته است. قرار است از پایان مردادماه حق خواروبار نیز با افزایش 15 هزار تومانی ماهیانه 50 هزار تومان به حساب هر کارگر و مشمول قانون کار واریز شود.

کد خبر 2106368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha