۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴

گزارش خبرنگار اعزامی مهر از بلغارستان؛

اسفندیاری: داوری فینال وزن 84 یکطرفه بود/ کاش با خودمان داور می‌آوردیم

اسفندیاری: داوری فینال وزن 84 یکطرفه بود/ کاش با خودمان داور می‌آوردیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان ایران می‌گوید ناداوری در فینال وزن 84 کیلوگرم باعث شد تا دست ایران به مدال طلا نرسد.

حسین اسفندیاری‌فر در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به صوفیه بلغارستان، در خصوص عملکرد فرنگی کاران در روز نخست مسابقات کشتی المپیک ناشنوایان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در وزن 55 کیلوگرم بدشانس بودیم. متاسفانه با وجود اینکه توکلی از حریف خودش جلو بود، یک لحظه غفلت کرد و به فینال نرسید. او طبق قانون جدید بازنده شد.

وی افزود: در فینال وزن 84 کیلوگرم داوری کاملا به ضرر میثم قبشه دزفولی بود. او تمام اخطارها را بی‌دلیل به کشتی‌گیر ما داد. میثم چند سال است که با قانون قبلی کشتی می‌گرفت و با همان سبک قهرمان می‌شد ولی تغییر قوانین اینجا هم به ضرر ما شد و متاسفانه وی نتوانست به مدال طلا برسد.

سرمربی تیم ملی کشتی ناشنوایان در خصوص ارزیابی‌اش از کسب سه مدال در روز اول کشتی، تاکید کرد: متاسفانه در هر هفت وزن قرعه بدی به ما خورد. ترکیه، روسیه و اوکراین در تمام هفت وزن به ما خوردند که البته چهار وزن را در روز اول پشت سر گذاشتیم.

وی همچنین به میزبانی ضعیف بلغارستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه سالن برگزاری مسابقه به اندازه سالن محل تمرین هم نبود. این سالن آنقدر کوچک بود که جای تنفس نداشت و تماشاگران هم فشرده در کنار هم نشسته بودند. این مسئله هم کار ما را سخت کرد.

اسفندیاری‌فر در پایان با بیان اینکه کاش به جای این همراه، یک یا دو داور کشتی با خودمان به بلغارستان می‌آوردیم، تصریح کرد: امیدوارم روز سه شنبه در سه وزن دیگر به مدال برسیم.

تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان ایران در روز اول مسابقات کشتی به دو مدال برنز و یک مدال نقره رسید. کاروان ایران در حال حاضر در مجموع 9 مدال به دست آورده است. مسابقات المپیک تابستانی تا روز سیزدهم مردادماه برگزار می‌شود.

کد خبر 2106807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha