۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲

كتاب «درآمدي بر فلسفه اسلامي» به چاپ دوم رسید

كتاب «درآمدي بر فلسفه اسلامي» به چاپ دوم رسید

كتاب درآمدي بر فلسفه اسلامي تأليف دكتر پريش كوششي كه چندي پيش توسط انتشارات راه‌نوين چاپ و روانه‌ بازار شد، اكنون در آستانه چاپ دوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، كتاب درآمدي بر فلسفه اسلامي تأليف دكتر پريش كوششي- دكتراي فلسفه و استاديار دانشگاه آزاد اسلامي- كه چندي پيش توسط انتشارات راه‌نوين در 240 صفحه چاپ و روانه‌ بازار شد، اكنون در آستانه چاپ دوم قرار دارد.

اين كتاب كه به شيوه‌ا‌ي آموزشي و با قلمي شيوا و روان به رشته تحرير درآمده است با زباني ساده و قابل فهم به مهمترين موضوعات و مسائل فلسفه اسلامي- اين ميراث گرانبهاي فرهنگ و حكمت اسلامي- پرداخته است.

كتاب درآمدي بر فلسفه اسلامي شامل يك مقدمه 62 صفحه‌اي و دوازده ‌فصل است: فصل اول به طرح مباحث مقدماتي مي‌پردازد. فصل دوم درباره امور عامه يا احوال كلي «وجود»، فصل سوم راجع به اقسام ثلاثه (واجب، ممكن، ممتنع)، فصل چهارم «وحدت» و «كثرت»، فصل پنجم قدم و حدوث، فصل ششم قوه و فعل، فصل هفتم ‌علت و معلول و فصل هشتم كَيف و اقسام آن است.

فصل نهم درباره عقل نظري و عقل عملي، فصل دهم «وجود ذهني»، فصل يازدهم عشق در بيان اهل حكمت و فصل دوازدهم راجع صفات واجب الوجود است.

اين کتاب بدون ورود به مسائل تاریخی می کوشد تا به مهمترین موضوعات فلسفه اسلامی بپردازد.

کتاب درآمدي بر فلسفه‌ اسلامي كه كاملاً متناسب با نيازهاي آموزشی تدوین شده است می تواند براي مخاطبان و طیف هاي ذیل مفید فایده باشد:

-  دانشجویان مقطع کارشناسی رشته فلسفه

-  دانشجویان مقطع کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامي (گرایش فلسفه و کلام اسلامی)

-  دانشجویان مقطع کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامي (گرایش ادیان و عرفان)

-  دانشجویان مقطع کارشناسی رشته هاي علوم اجتماعی، ادبیات فارسی، حقوق قضایی و ساير رشته‌هاي دانشگاهي علوم انساني که در دروس رشته خود با واحد فلسفه مواجه می شوند.

-  جهت آمادگی براي آزمون کارشناسی ارشد و دكتري در رشته هاي فلسفه و الهیات و معارف اسلامي (با گرایش فلسفه و کلام اسلامی)

-  جهت استفاده طلاب حوزه هاي علمیه

-  پژوهشگران سایر رشته هاي علوم انسانی و علاقه‌مندان به فلسفه

این کتاب مطابق با سرفصلهاي مصوب وزارت علوم در مقطع کارشناسی به ارزش دو واحد تدوین شده است. هر فصل از فصول کتاب در پایان خود شاهد چکیده فصل، پرسشهاي مهم از محتواي فصل و منابع براي مطالعه بیشتر می باشد.

کد خبر 2106892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha