۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۳

نظر سنجی موسسه "پیو" نشان داد:

نگرانی روزافزون آمریکایی ها از نقض حقوق شهروندی از طرف دولت

نگرانی روزافزون آمریکایی ها از نقض حقوق شهروندی از طرف دولت

نظر سنجی اخیر موسسه "پیو"، از نگرانی روزافزون مردم آمریکا درباره جاسوسیهای اطلاعاتی آژانس امنیت ملی و نقض حقوق شهروندی از طرف دولت این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، مسئله جاسوسیهای اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا NSA همچنین در این کشور نیز نگرانیهای روزافزونی را ایجاد کرده است. یک نظر سنجی از عصبانیت روزافزون آمریکایی ها نسبت به این مسئله خبر می دهد.
اشپیگل در بخش دیگری از این مطلب نوشت: مرموزتر از این سازمان امنیتی هیچ کس در آمریکا ندیده است و مردم این کشور خیلی اطلاعاتی از آن نداشته و علاقه ای هم ندارند که اطلاعاتی در این زمینه بدست آورند.
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به اینکه در بین مردم آمریکا حمایتها برای فرم فعلی به اصطلاح مبارزه با ترور کاهش پیدا کرده است، همچنین نوشت: بر اساس نظر سنجی اخیر موسسه "پیو"، 56 درصد آمریکایی ها بر این عقیده اند که دادگاهها محدودیتهای لازم برای نظارتهای اینترنتی و تلفنی را اعمال نکرده اند.
بیش از دو سوم شهروندان آمریکایی بر این عقیده اند که دولت، این اطلاعات را نه برای مبارزه با تروریسم بلکه برای اهداف دیگری جمع آوری و مورد استفاده قرار می دهد.
47 درصد نیز کم تر درباره مسئله تروریسم ابراز نگرانی کرده بلکه از محدودیت حقوق شهروندی از طریق دولت خود نگران بودند. 

کد خبر 2108144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha