۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۶

انتقاد نیویورک تایمز از برنامه اوباما برای محدود کردن جاسوسی از مردم آمریکا

انتقاد نیویورک تایمز از برنامه اوباما برای محدود کردن جاسوسی از مردم آمریکا

رئیس جمهور آمریکا بواسطه انتقادات انجام شده از دولت در رابطه با جاسوسی از مردم، برنامه ای را برای کنترل این اقدام ارائه کرده اما به نظر می رسد این برنامه چندان جامع و فراگیر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، اقدام "ادوارد اسنودن" در افشای جاسوسی دولت آمریکا از شهروندان خود و سایر کشورهای جهان انتقادات زیادی را متوجه کاخ سفید کرد به طوری که "باراک اوباما" مجبور به تدوین برنامه ای برای کنترل اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا شد.

در همین رابطه روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی در شماره امروز خود به ارزیابی این طرح اوباما پرداخته و می نویسد : اوباما به طور کلی درباره این برنامه ها گفته است، من خواهان بازرسی های بیشتر، شفاف سازی گسترده تر و همچنین محدودیت های بیشتر در رابطه با این برنامه ها هستم.

این در حالی است که سازمان امنیت ملی آمریکا کماکان به جمع آوری اطلاعات خصوصی مردم درباره سوابق مکالمات تلفنی و همچنین فعالیتهای اینترنتی تمامی شهروندان آمریکایی ادامه می‌دهد.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد : باراک اوباما به هیچ وجه مشخص نکرده که محدودیتها و بازرسیهای بیشتری که وی از آن دم می‌زند، چه خواهد بود.

اوباما در این دستور العمل آورده است: من با کنگره آمریکا برای تعیین این اقدامات، همکاری خواهم کرد.

با این حال، روند جمع آوری اطلاعات گسترده‌ یاد شده، چنان که طی سالهای متمادی گذشته، به طور بی وقفه ادامه داشته، همچنان به پیش می‌رود و این در حالی است که جمع آوری این حجم گسترده‌ اطلاعات از شهروندان معمولی آمریکایی که به هیچ جرمی متهم نشده و حتی سوء سابقه جنایی نیز نداشته اند، به مراتب بیشتر از آن است که برای مبارزه با تروریسم به آن نیاز باشد .
 

کد خبر 2112986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha