۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷

فخري:

روز جهانی قدس‌، روز دفاع از مستضعفين جهان است

روز جهانی قدس‌، روز دفاع از مستضعفين جهان است

سقز - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سقز با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) پیرامون روز جهانی قدس گفت: روز قدس یك روز جهانی است و روزی نیست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد بلكه روز مقابله مستضعفین با مستكبرین است.

نادر فخری در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در سقز اظهار داشت: حضرت امام (ره) با نامگذاری این روز به نام روز قدس ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، وحدت و انسجام مسلمانان را تحكیم بخشیدند و ترس و وحشت را بر دل مستكبرین انداختند.

وی با بیان اینكه مسئله فلسطین برای همه مسلمانان از جمله ایران اسلامی یك مساله اساسی و یك فریضه است، افزود: در این روز باید انسجام و وحدت مسلمانان بیشتر نشان داده شود، چرا که آنچه استكبار جهانی و امریكا دنبال می كند، بحث اختلاف بین مسلمانان است كه به واسطه بی خردی تعدادی از سردمداران كشورهای اسلامی، امروز شاهد برادركشی بیشتری در جهان اسلام هستیم.

فرماندار سقز با اشاره به تحولات اخیر منطقه از جمله سوریه، ادامه داد: استكبار به هر نحوی به دنبال ایجاد تفرقه و مقابله با اسلام و ایجاد اختلاف بین مسلمین از طریق مزدوران خود در كشورهای اسلامی است.

فخری یادآور شد: با وجود دسیسه های استكبار جهانی، انسجام و وحدت امروزه در ایران اسلامی به بهترین شیوه برقرار است مردم با حضور و صفوف یكپارچه خود، ضمن نشان دادن این انسجام به سایر كشورها، به فرمان معمار كبیر انقلاب حضرت امام (ره) لبیك گفتند و با رهبر فرزانه تجدید میثاق كردند.

وی اختلاف افكنی در برگزاری عید سعید فطر را یكی دیگر از مواردی عنوان کرد كه استكبار جهانی درصدد اختلاف افكنی بین مسلمانان است و بیان کرد: هر ساله مردم بصیر با آگاهی و دشمن شناسی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری عید سعید فطر را بسیار باشكوه برگزار می کنند و امسال نیز با وحدت و برادری كامل برگزار و موجبات یاس و نامیدی دشمن را فراهم خواهد کرد.

فرماندار سقز با اشاره به آیات و روایات پیرامون وحدت در اسلام، وحدت و یكچارچگی مسلمانان را باعث آرامش دانست و آن را مایه رحمت و آسایش برشمرد و گفت: آرامش، وحدت‌، یكدلی و همراهی مسلمانان، ‌ناامیدی استكبار جهانی و شكست دشمنان را در پی خواهد داشت.

کد خبر 2108264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha