۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰

گزارش خبري مهر/

روز جهاني قدس، روز اسلام و حدت مسلمانان است/ زوال و نابودي رژيم صهيونيستي در پيش است

روز جهاني قدس، روز اسلام و حدت مسلمانان است/ زوال و نابودي رژيم صهيونيستي در پيش است

سنندج - خبرگزاری مهر: روز قدس یک روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین مجهز شوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند، روزی است که بار ديگر وحدت و همدلي در بين مسلمانان به نمايش گذاشته مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس فرمان امام راحل (ره) آخرین روز ماه مبارک رمضان را روز قدس می نامند و عمل می کنند به آنچه باید بکنند و منافقین، آنهایی که با ابرقدرت ها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی، در این روز بی تفاوت هستند، یا ملت ها را نمی گذارند که تظاهرات کنند.

روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود، باید ملت های مستضعف اعلام وجود کنند در مقابل مستکبرین، باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت ها قیام کنند و این جرثومه های فساد را به زباله دانها بریزند.

روز قدس، روزی است که باید همت کنید و همت کنیم که قدس را نجات بدهیم و برادران مسلمان فلسطيني را از این فشارها نجات بدهیم، روزی است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون بیاوریم، روزی است که باید جامعه مسلمین همه، اظهار وجود بکنند و به ابرقدرت ها هشدار بدهند.

به فرموده امام خمینی (ره) "روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، روز حکومت اسلامی است، روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها، بیرق آن برافراشته شود، روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند".

مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه مسلمین، بلکه مستضعفین بدانند و از آن نقطه حساس در مقابل مستکبرین و جهانخواران بایستند و تا رهایی مظلومان از زیر ستم قدرتمندان از پای ننشینند و مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می دهند مطمئن باشند که وعده حق تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است

در روز قدس باید برای آزادی قدس از مسلسل های متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده و بازی های سیاسی را که از آن بوی سازشکاری و راضی نگه داشتن ابرقدرت ها به مشام می رسد کنار گذاشت.

باید ملت های مسلمان به خصوص ملت فلسطین و لبنان، کسانی را که با مانورهای سیاسی وقت گذرانی می کنند، تنبیه کرده و زیر بار بازی های سیاسی که نتیجه ای جز زیان و ضرر برای ملت مظلوم ندارد نروند.

باید کشورهای اسلامی و مستضعفان جهان که قدرت اسلامی خود را بیابند و از عربده های شرق و غرب و وابستگان و تفاله های آنان نهراسند و با اعتقاد به خداوند تعالی و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشورهای خود کوتاه کنند و آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه برنامه قرار دهند و ننگ سلطه صهیونیست، تفاله آمریکا را از دامن خود بزدایند و روز قدس را زنده نگهدارند.

دفاع از قدس معیار سنجش مسلمان‌ بودن ماست

نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد و گفت: دفاع از قدس معیار سنجش مسلمان بودن ماست.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: قدس قلب تپنده اسلام است و نمادی عینی از هویت مسلمانان برای همیشه تاریخ محسوب می شود.

وی افزود: دفاع از قدس معیار سنجش مسلمان بودن ماست و بر همه ما واجب است که همواره برای دفاع از قدس شریف تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: حضور در راهپیمایی روز قدس امسال اهمیت دوچندانی داشته و بدون شک بازتاب گسترده تری در سطح جهانی خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی یادآور شد: روز قدس نقطه عطفی در حماسه آفرینی های ملت مسلمان ایران بوده و نباید فراموش کرد که مردم مسلمان ایران از آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون و با پیروی از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان با نام روز جهانی قدس در راهپیمایی این روز شرکت کرده و حضوری دشمن شکن داشته اند.

وی بیان کرد: مردم متدین و ولایت مدار کردستان نیز در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری دشمن شکن داشته و امسال نیز در این روز بزرگ حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

روز قدس، روز انسجام و وحدت جهان اسلام در مقابل صهيونيسم است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی حضرت امام خمینی (ره) به نام روز قدس نامگذاری شده، فرصتی ارزنده برای انسجام و وحدت مسلمانان جهان است.

ایرج حسن زاده اظهار داشت: مسلمانان جهان در روز جهانی قدس هم سو و هماهنگ در یک جبهه قرار می گیرند و بار دیگر علیه استکبار جهانی و دشمنان اسلام و بشریت فریاد می زنند، پس می توان این روز جهانی را روز فریاد و مقاومت ملت اسلامی در مقابل تفرقه ها و توطئه ها معرفی کرد.

وی افزود: روز قدس فرصتی مناسب است تا یکبار دیگر مسلمانان با هر گرایش و سلیقه سیاسی، وحدت و یکپارچگی خود را به نمایش بگذارند و با حضور باشکوه خود در  راهپیمایی روز قدس موجب تحقیر استکبار و اسرائیل را فراهم آورند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: در شرایط کنونی وضعیت برای جهان اسلام بسیار حساس شده، به نحوی که در هر گوشه ای از جهان با دخالت استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها مسلمان کشته می شوند و در روز جهانی قدس باید با وحدت و یک صدای مسلمانان جهان این حرکت ناجوانمردانه آنها را محکوم کنیم.

روز قدس روز انسجام و همبستگی جهان اسلام است

فرماندار شهرستان سنندج گفت: روز قدس روز انسجام و همبستگی جهان اسلام و اعلام حمایت مسلمانان اقصی نقاط جهان از فلسطین است.

ولی الله میرزایی اصل به تاکیدات معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ( ره) و مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین برگرفته از مبانی، ارزش ها و اصول متعالی اسلامی است.

فرماندار سنندج ادامه داد: برگزاری باشکوه و گسترده راهپیمایی روز قدس نشانگر این موضوع است که ما در قبال مسائل و مشکلات جهان اسلام بی تفاوت نیستیم.

میرزائی اصل با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته ایران اسلامی نقطه اتکاء جهان اسلام در عرصه مقابله با صهیونیسم بوده و همواره حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده است، یادآور شد: حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز جمعه موجب تداوم این محوریت و دلگرمی مسلمانان منطقه خواهد بود.

فرماندار سنندج با ارائه آمارهایی بر روند رو به رشد مشارکت مردم شهرستان سنندج در مراسم و مناسبت های سیاسی - اجتماعی از جمله برگزاری انتخابات متعدد در سال های اخیر و راهپیمایی ها اشاره کرد و گفت: این مهم نشان دهنده شعور بالای سیاسی مردم و افزایش وابستگی و علقه مردم به آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است.

روز جهاني قدس به نمادي براي مقابله با دشمنان اسلام تبديل شده است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز روز قدس را نماد دادخواهی و مقاومت مسلمانان در مقابل دشمنان دين مبين اسلام عنوان كرد.

محمد قاسم سیاهوشی با اشاره به اينكه روز جهاني قدس به نمادي براي مقابله با دشمنان اسلام تبديل شده است، افزود: جنایات صهیونیست ها و استکبار جهانی در کشتار بی رحمانه مسلمانان، باعث شده است تا امروز رژيم غاصب صهيونيستي رو به زوال و نابودي برود.

وي به اهميت روز جهاني قدس در عصر حاضر اشاره كرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره) هیچ مشروعیتی برای رژیم اسرائیل قائل نبودند و به همین دلیل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به روز قدس نامگذاری کردند که به نمادی برای مقاومت مسلمانان و ایستادگی در برابر اسرائیل و استکبار جهانی تبدیل شود.

سیاهوشی در پایان ضمن قطعی دانستن وعده الهی در پیروزی حق بر باطل، خواستار حضور پر شور مردم به ويژه كردستانی ها در راهپیمایی یوم الله قدس و تجدید بیعت با آرمانهای والای حضرت امام (ره) شد.

کد خبر 2107804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha