۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

روز قدس روز انسجام و همبستگی جهان اسلام است/لزوم مشاركت همگاني براي راهپيمايي روز جهاني قدس

روز قدس روز انسجام و همبستگی جهان اسلام است/لزوم مشاركت همگاني براي راهپيمايي روز جهاني قدس

سنندج - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به اهميت و جايگاه روز جهاني قدس در ميان همه مسلمانان گفت: روز قدس روز انسجام و همبستگی جهان اسلام و اعلام حمایت مسلمانان اقصی نقاط جهان از فلسطین است و به همين دليل امروز اين روز جهاني به نمادي براي مقابله عملي با توطئه هاي دشمنان اسلام تبديل شده است.

ولی الله میرزایی اصل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاکیدات معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ( ره) و مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روز قدس، اظهار داشت: حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین برگرفته از مبانی، ارزش ها و اصول متعالی اسلامی است و به همين دليل همه ما بايد با تمام توان در اين روز در صحنه حضور پيدا كنيم.

وی به جايگاه و منزلت روز جهاني قدس در ميان كشورهاي اسلامي و مسلمانان جهان اشاره كرد و افزود: بر مبنای آموزه های اسلامی رفع مشکلات مسلمانان در هر جای جهان وظیفه هر انسان مسلمان است و این مهم نقش مسلمانان را در روز جهانی قدس بیش از پیش پر رنگ می کند.

فرماندار سنندج حضور و مشاركت همه جانبه مردم در اين امر به بسيار مهم را ضروري عنوان كرد ادامه داد: برگزاری باشکوه و گسترده راهپیمایی روز قدس نشانگر این موضوع است که ما در قبال مسائل و مشکلات جهان اسلام بی تفاوت نیستیم.

میرزائی اصل با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته ایران اسلامی نقطه اتکاء جهان اسلام در عرصه مقابله با صهیونیسم بوده و همواره حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده است، یادآور شد: حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز جمعه موجب تداوم این محوریت و دلگرمی مسلمانان منطقه خواهد بود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر شرایط فعلی جهان اسلام و اتفاقاتی که در کشورهای مسلمان در حال وقوع است ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر و گسترده تر راهپیمایی روز جهانی قدس را نیز بیشتر کرده است.

فرماندار سنندج با اشاره به حمايت هاي صورت گرفته از بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه از سوي كشورمان، گفت: امروز مردم فلسطين با اتكا به حمايت هاي صورت گرفته از آنها از سوي كشورهاي اسلامي به ويژه در روز جهاني قدس با توطئه هاي رژيم غاصب صهيونيستي مقابله كرده اند و به موفقيت هاي خوبي نيز دست پيدا كرده اند.

فرماندار سنندج با ارائه آمارهایی مبني بر روند رو به رشد مشارکت مردم شهرستان سنندج در مراسم و مناسبت های سیاسی و اجتماعی از جمله برگزاری انتخابات متعدد در سال های اخیر و راهپیمایی ها اشاره کرد و گفت: این مهم نشان دهنده شعور بالای سیاسی مردم و افزایش وابستگی و علقه مردم به آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است.

وي با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته در راستاي حضور و مشاركت مردم شهرستان سنندج در راهپيماي روز جهاني قدس يادآور شد: حضور و مشاركت مردم در اين امر بسيار مهم در سنندج از اهميت زيادي برخوردار است و با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته انتظار مي رود كه در سال جاري نيز شاهد حضور حماسي مردم در صحنه باشيم.

راهپیمایی روز جهانی قدس راس ساعت 10 و 30 دقیقه روز جمعه مورخ 11 مرداد ماه جاری از میدان آزادی به سمت میدان انقلاب، خیایان امام خمینی (ره) و مسجد جامع سنندج برگزار می شود.

کد خبر 2107421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha