۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۳

سرلشكر رحيم صفوي:

راهبرد آزادي فلسطين ادامه مقاومت اسلامي تا سقوط صهيونيست هاست

راهبرد آزادي فلسطين ادامه مقاومت اسلامي تا سقوط صهيونيست هاست

رشت – خبرگزاري مهر: دستيار و مشاور فرماندهي معظم كل قوا گفت: راهبرد آزادي فلسطين ادامه جهاد مسلحانه و مقاومت اسلامي تا سقوط صهيونيست ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشكر پاسدار سيد يحيي صفوي ظهر جمعه در جمع مردم رشت به مناسبت روز جهاني قدس افزود:  اين مهم به عنوان تنها راهبرد نجات قدس شريف و بازگشت فلسطينيان به سرزمين و حقوق حقه شان است.

 وي همچنين حضور چشمگير و ممتاز مردم سلحشور و ولايتمدار استان گيلان را در راهپيمايي روز قدس ، پيگيري آرمان امام راحل و شهيدان در حمايت از آزادي قدس شريف ذكر كرد.

دستيار و مشاور فرماندهي معظم كل قوا گفت: مردم روزه دار گيلان با اين راهپيمايي عظيم و شعارهاي اسلامي خود در جلوي چشم تمام رسانه هاي داخلي و خارجي، فرصت مجددي را براي تاثيرگذاري انقلاب اسلامي بر معادلات منطقه اي از جمله موضوع هاي سوريه، مصر، عراق و كمك به جبهه مقاومت اسلامي فراهم كرده ايد.

وي در ادامه با اشاره به اهداف ايجاد رژيم جعلي و جنايتكار و غاصب صهيونيستي در قلب جهان اسلام از سوي انگلستان و تداوم بقا و امنيت اين رژيم توسط آمريكا اظهار داشت: تسلط بر كشورهاي عربي و اسلامي و نابود كردن منابع قدرت اقتصادي ، فرهنگي و امنيتي اين كشورها و ايجاد خاورميانه جديد با محوريت رژيم صهيونيستي توسط آمريكا در اين منطقه راهبردي جهان از اهداف آمريكايي ها در حمايت از اين رژيم است.

رحيم صفوي افزود: از اهداف اصلي آمريكايي ها در حمايت از اين رژيم ، جلوگيري از بيداري اسلامي ملت هاي منطقه و حفظ رژيم هاي ديكتاتوري عربي و دوست رژيم جعلي اسرائيل و وابسته به آمريكا در منطقه شمال آفريقا و غرب آسيا و مقابله با انقلاب اسلامي ايران و جلوگيري از پيشرفت هاي اقتصادي ، سياسي و فرهنگي ملت هاست .

وي همچنين به تبيين چالش ها و مولفه هاي هويتي و امنيتي فراروي رژيم صهيونيستي پرداخت و گفت: اين رژيم فاقد قانون اساسي است و با چالش اساسي نسبت به يهوديان خارج از اسرائيل مواجه است و هنوز روشن نيست كه اين رژيم حكومتي براي يهوديان داخل اسرائيل است يا براي ديگر يهوديان دنيا و اين در حالي است كه عده زيادي از يهوديان مخالف رژيم صهيونيستي هستند.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا عنوان كرد: اين رژيم تنها رژيمي است كه مرزهاي تعريف شده و معيني با همسايگان ندارد و چالش اساسي ديگر اين رژيم در ابعاد اجتماعي و فرهنگي و هويتي است و در جايي كه گروه هاي مهاجر از آفريقا و آسيا و اروپا و آمريكا با يكديگر متجانس نيستند و نمي توانند تشكيل هويت يك ملت را بدهند و از نظر فرهنگ و آداب زندگي و شرائط اقتصادي دچار ناهنجاري ها و نا هماهنگي و عدم انسجام داخلي و تضاد هستند.

وي تصريح كرد: اختلاف نظر عناصر ديني و متعصب با عناصر سكولار اين رژيم در درون دولت چالش ديگر اين رژيم است كه مشخص نمي كند آيا دولت غاصب يك دولت لائيك است و يا ديني و به همين دليل نتوانسته اند قانون اساسي تصويب كنند.

رحيم صفوي با اشاره به فقدان هويت ملي واحد در رژيم غاصب فلسطين گفت: تجمع صهيونيستي در فلسطين اشغالي يك جامعه و ملت با هويت ملي واحد نيست بلكه تجمعي است كه دچار نا هنجاري ساختاري و دروني است و به واسطه كمك هاي نظامي و حمايت اقتصادي و سياسي كشورهاي غربي و يهوديان خارج از فلسطين اشغالي در منطقه ايجاد شده است.

وي بيان داشت: در حال حاضر اين رژيم با همسايگان و امواج بيداري اسلامي به ويژه در مسائل مصر و لبنان و عراق در چالش شديد است.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در ادامه به تشريح راهبردهاي آزادي فلسطين پرداخت و گفت:  سئوال اصلي و مسئله اصلي براي هر انسان مسلمان و آزادي خواه آن است كه ظلم آشكار حاميان رژيم صهيونيستي و اين فاجعه انساني و جهاني ، چگونه بايد پايان بپذيرد.

وي يادآورشد: از بعد سياسي و راهبردي ، چشم انداز آينده فلسطين از چهار ديدگاه خارج نخواهد بود. يكي از ديدگاه ها استقرار دولت فلسطيني بعنوان دولت دمكراتيك واحد در تمامي سرزمين فلسطيني ، با حضور تمامي ساكنان اصلي فلسطين اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي با بازگشت تمامي آوارگان فلسطيني و برگزاري رفراندوم براي حق تعيين سرنوشت براي تمامي ساكنان آن است.

کد خبر 2108572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha