۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰

در مدرسه علمیه صادقیه کابل؛

نشست علمی پیرامون نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا برگزار شد

نشست علمی پیرامون نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکا برگزار شد

نشست علمی تحت عنوان «ضرورت مقاومت علیه ظلم و حمایت از مسلمانان فلسطین در نامه آیت الله خامنه ای(مدظله) به دانشجویان آمریکا» در مدرسه علمیه صادقیه ولایت کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست علمی تحت عنوان «ضرورت مقاومت علیه ظلم و حمایت از مسلمانان فلسطین در نامه آیت الله خامنه ای (مدظله) به دانشجویان آمریکا» در مدرسه علمیه صادقیه کابل که از مدارس پیوسته نمایندگی جامعة المصطفی افغانستان است با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

در این نشست علمی آقایان محمدحسین احمدی و محمدامین محسنی کارشناسان و خانم حواگل مرادی دبیر علمی بود.

نشست با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و سپس احمدی با اشاره به اینکه دولت آمریکا به عنوان قدرت برتر در سطح معادلات جهانی، هر سیاست را که اتخاذ می‌کند، بیشتر از سایر دولت‌ها تأثیر گذار است، دولت آمریکا اما سرسپرده یهود و صهیونیسم جهانی است. مؤسسه آیپک (مجمع یهودیان آمریکا) به عنوان قدرت مندترین نهاد از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا همیشه یک چک سفید امضا می‌گیرد.

وی افزود: این تعهد مبتنی بر حمایت بدون قید و شرط دولت آمریکا از صهیونیزم جهانی و دولت اسرائیل است. صهیونیست‌های آمریکا و آیپک دارای قدرت لابی گری زیاد برافراد قدرتمند دولت آمریکا و افراد اثرگذار است. سناتورها، نمایندگان کنگره و حتی فرمانداران ایالت‌ها مورد لابی قرار می‌گیرد و به این نحو سیاست دولت آمریکا همیشه حامی بی قید و شرط آنها می‌ماند.

احمدی گفت: در چنین شرایطی بعد از حمله چند ماهه اسرائیل به نوار غزه، راهپیمایی اعتراضی دانشجویان برخی دانشگاه‌های آمریکا علیه سیاست دولت آمریکا و در حمایت از فلسطینیان نقطه عطفی در تاریخ آمریکا وجهان است. حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) با درک موضوع و ضرورت اهمیت مقاومت علیه ظلم، این تحول را نشانگر ورق خوردن صفحه جدید در تاریخ بشریت عنوان می‌کند.

وی اشاره کرد: در سالهای اخیر به لطف خدای بزرگ و هدایت نخبگان گمنام، جغرافیای مقاومت وسعت یافت و سرزمین‌های وسیع‌تری را در برگرفت. ما به عنوان مسلمان موظف به حمایت از ستمدیدگان هستیم. حداقل حمایت رسانه‌ای و حمایت در فضای مجازی از مظلوم در توان ما است که نباید دریغ داریم.

در ادامه محسنی نحوه واگذاری غاصبانه سرزمین فلسطین را به صهیونیست‌ها مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: ناعادلانه‌ترین واگذاری سرزمین، در تاریخ بشری قضیه فلسطین است. مردم فلسطین غایب اصلی واگذاری است قدرت‌های فاتح جنگ جهانی تصمیم گرفتند این سرزمین را به صهیونیست‌ها بدهند.

وی سپس به جنگ‌های مختلف اسرائیل و اعراب و این که برخی از کشورهای عربی به مرور از صف حامیان فلسطین جدا شدند و سازش نمودند اشاره نموده و اظهار داشت: حتی برخی از جنبش‌های فلسطین هم از اهداف اولی فاصله گرفتند و به طرح سازش پیوستند ولی هیچ وقت شعله مقاومت خاموش نشد و خوشبختانه مقاومت با انعطاف پذیری در دنیای جدید با شرایط جدید وارد میدان شده است.

کد خبر 6185620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha