۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲

حسن تفتیان در گفتگو با مهر:

قطعا به نیمه نهایی 100 متر می‌رسم/ هدفم کسب دو مدال بازی‌های آسیایی است

قطعا به نیمه نهایی 100 متر می‌رسم/ هدفم کسب دو مدال بازی‌های آسیایی است

دونده جوان دو سرعت ایران با بیان این که آسیب دیدگی وی باعث شده تا نتواند برای رکوردشکنی در مسابقات جهانی مسکو برنامه‌ریزی کند، گفت: با وجود این شرایطی که دارم می‌توانم صد در صد به نیمه نهایی مسابقات جهانی برسم ولی نمی‌توانم به رکوردشکنی فکر کنم.

حسن تفتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت خود عنوان کرد: مسابقات جهانی نزدیک است و من هم از تربت حیدریه به تهران آمدم تا برنامه‌های تمرینی را در ورزشگاه آفتاب انقلاب دنبال کنم. امکانات خوبی دارم و تمرینات را پی می‌گیرم.

وی درباره مصدومیت خود توضیح داد: ما از مسابقات قزاقستان که برگشته بودیم استراحت نداشتم و همان روز در لیگ مسابقه دادم که آسیب دیدم. پس از آن هم به خاطر شرایط جوی رقابتهای قهرمانی آسیا در پونا هند مصدوم شدم که البته با آب درمانی شرایط بهتری دارم و فعلا بدون درد تمرین می‌کنم.

رکورددار دو صد متر ایران در خصوص حضور در مسابقات جهانی مسکو گفت: باید در این مسابقات رکورد خودم را که 10.15 ثانیه است را بزنم. اگر این اتفاق بیافتد خیلی خوب می‌شود. آسیب دیدگی من باعث شده تا به رکوردزنی دوباره فکر نکنم. ضمن این که بهترین‌های دنیا نیز حضور دارند.

تفتیان در پاسخ به این سوال که آیا می تواند به مرحله نیمه نهایی راه یابد، گفت: صد در صد به نیمه نهایی می‌روم. هدفم برای مسابقات جهان فینال بود ولی آسیب دیدگی اندکی کارم را سخت کرده است. البته با رکورد 10.15 یا 10.10 تا 90 درصد شانس فینالیست شدن را دارم.

وی درباره هدف بعدی خود گفت: من در همین مسابقات قهرمانی آسیا روی مدال برنامه ریزی کرده بودم. در 100 متر یک دونده چینی خوب است. فرانسیس از قطر، رضا قاسمی و مبارک از عمان هم هستند که به سادگی می شود در آسیا آنها را گرفت. هدف مهم من  کسب دو مدال 100 و 200 متر در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون است.

این دونده با بیان این که با حرفه‌ای بودن می‌توان به سطح اول جهان نزدیک شد، خاطرنشان کرد: من حرفه‌ای زندگی می‌کنم و با نظم خاصی کارهایم را پیش می‌برم. رژیم غذایی دارم و از تفریحاتم زده‌ام. درس خواندن تنها کار اضافی من بعد از دوومیدانی است. هدف‌های بزرگی برای آینده دارم و برای آن تلاش می‌کنم.

کد خبر 2108796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha