۱۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

محمدی به مهر خبر داد:

خرید تضمینی 1300 تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

خرید تضمینی 1300 تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای خرداد ماه تا کنون بیش از هزار و 343 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

غلامرضا محمدی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از اوایل خرداد ماه در استان آغاز شده است، اظهارکرد: با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی امیداریم در روزهای آینده شاهد استقبال کشاورزان از طرح خرید تضمینی باشیم.

 وی افزود: مبلغ قابل پرداخت به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی در حال حاضر 800 تومان است.

 وی در خصوص عدم استقبال برخی کشاورزان از خرید تضمینی گفت: پایین بودن نرخ خرید تضمینی نسبت به نرخ آزاد موجب عدم استقبال کشاورزان استان از این طرح شده است.

 وی در پاسخ به این سوال که نبود شعب بانک عامل در شهرستان درمیان از مهمترین علل کاهش استقبال گندم کاران از خرید تضمینی از سوی مسئولان این شهرستان عنوان شده است، گفت: بررسی می شود تا هر چه سریعتر بانک سپه به عنوان بانک عامل شرایط را در این شهرستان فراهم کند و یا شرایط برای پرداخت از طریق شعب بانکهای دیگر انجام شود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنولی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی در هشت مرکز فعال خرید گندم شامل سه مرکز خرید دولتی در بیرجند و قاین انجام می شود، تصریح کرد: 20 مرکز تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر گندم را از کشاورزان خریداری و به شرکت غله تحویل می دهند.

محمدی با بیان اینکه پیش بینی خرید حدود پنج هزار تن گندم توسط شبکه های تعاون روستایی تا کنون نیز را داریم، ادامه داد:  کشاورزان می توانند گندم مازاد بر نیاز خود را به نزدیک ترین مرکز خرید تحویل دهند و در کمتر از 24 ساعت پس از تحویل، وجه آن را از بانک عامل دریافت کنند.

کد خبر 2109800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha