۱۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۰۴

تحویل یک بهله پرنده ی شکاری(سارگپه) به مجتمع نگهداری حیوانات و پرندگان در ساوجبلاغ

تحویل یک بهله پرنده ی شکاری(سارگپه) به مجتمع نگهداری حیوانات و پرندگان در ساوجبلاغ

کرج - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از تحویل یک قطعه پرنده شکاری (سارگپه) آسیب دیده که توسط مامورین نیروی انتظامی پاسگاه سعیدآباد کشف شده بود به مرکز نگهداری حیوانات و پرندگان ایثار خبر داد .

حمیدرضا لشگری در گفتگو با خبرنگار مهر از تحویل یک بهله پرنده ی شکاری(سارگپه) به مجتمع نگهداری حیوانات و پرندگان در ساوجبلاغ خبر داد.

وی افزود:  یک قطعه پرنده شکاری (سارگپه) آسیب دیده که توسط مامورین نیروی انتظامی پاسگاه سعیدآبادکشف شده بود به مرکز نگهداری حیوانات و پرندگان ایثار تحویل داده شد.

لشگری افزود: این پرنده که از راسته شاهین سانان وتیره قوشیان در زمره پرندگان حمایت شده می باشند این پرنده 50 سانتی متر طول داردرنگ پرو بالش بسیار متنوع،بی رنگ تا تیره،با راه راه عرضی روی دم و نواری به رنگ تیره کمرنگ در انتهای دم دیده می شود روتنه قهوه ای کمرنگ تا قهوه ای تیره است سر و گردن کوتاه و پاها بدون پر و به رنگ زرد کمرنگ است.در ایران بومی و فراوان بوده و در حاشیه مناطق کوهستانی و صخره ها به سر می برند و بر روی درختان بلند یا لبه پرتگاه ها آشیانه می سازند .

لشگری ضمن تشکر و قدر دانی از دوستداران  حیات وحش در اطلاع رسانی به موقع از حیواناتی که دچار آسیب شده و یا از زیستگاه اصلی خود خارج گردیده اندگفت باید بیش از گذشته مراقب حیات وحش  بوده و اجازه ندهیم موجودات زنده از حق طبیعی خود محروم شوند.
   
 
 

کد خبر 2109854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha