۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

یک کارشناس آموزشی:

وزیر بعدی آموزش و پرورش پیش دبستانی را دوباره راه اندازی کند

وزیر بعدی آموزش و پرورش پیش دبستانی را دوباره راه اندازی کند

یک کارشناس آموزشی با انتقاد از حذف پیش دبستانی در نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: یکی از اولویت های وزیر بعدی آموزش و پرورش باید راه اندازی دوباره پیش دبستانی در مدارس باشد تا بیش از این شاهد آسیب دیدگی در نظام آموزشی نباشیم.

علی اصغر کاکوجویباری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مطالبات فرهنگیان از وزیر بعدی آموزش و پرورش گفت: نظام جدید آموزشی در مدارس کشور منجر به حذف پیش دبستانی و وارد آمدن لطمات جبران ناپذیری به سیستم آموزشی کشور شد.

وی با بیان اینکه بارها این موارد به وزیر آموزش و پرورش گوشزد شد، اما توجهی به انتقاد نشد، افزود: والدین بسیاری خواهان راه اندازی مجدد پیش دبستانی در مدارس هستند چرا که در حوزه تعلیم و تربیت این مقطع بسیار حساس است و حتی راه اندازی پیش دبستانی مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد.

کاکوجویباری علت حذف پیش دبستانی را اینگونه توضیح داد: با توجه به اجرای نظام جدید آموزشی در سال تحصیلی گذشته و اضافه شدن پایه ششم ابتدایی، آموزش و پرورش با کمبود نیرو و فضا مواجه شد و در نهایت این موضوع، پیش دبستانی را تحت الشعاع قرار داد.

این کارشناس آموزشی پیشنهاد داد: حمایت های آموزش و پرورش  در بحث پیش دبستانی لزوماً نباید در بحث های مالی باشد، می توان با مشارکت بخش خصوصی و یا والدین هزینه های لازم را از والدین دریافت کرد و آموزش و پرورش تنها نیروی انسانی و فضای مورد نیاز را تامین کند.

کاکوجویباری  گفت: فرهنگیان و بسیاری از والدین توقع دارند که وزیر دولت یازدهم پیش دبستانی را دوباره احیا کند تا بیش از این شاهد آسیب زدن به نظام تعلیم و تربیت نباشیم. چرا که پیش دبستانی یکی از ضروریات تعلیم و تربیت بوده و امیدواریم دولت آینده با ظرفیت های قانونی که مجلس و شورای عالی آموزش و پرورش به آنها داده است، نسبت به احیای آن اقدام کنند.

 

 

 

 

کد خبر 2109955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha