۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۹

حضور 30 هزار امدادگر در مرحله دوم طرح تابستان/ وقوع 3300 حادثه جاده ای در ماه رمضان

حضور 30 هزار امدادگر در مرحله دوم طرح تابستان/ وقوع 3300 حادثه جاده ای در ماه رمضان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه 30 هزار امدادگر در مرحله دوم طرح تابستانی بکارگیری می شوند گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون به 3300 حادثه جاده ای امدادرسانی کرده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود مظفر روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی آغاز مرحله دوم طرح تابستانی اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون 3300 حادثه جاده ای رخ داده است که بر اثر آن 10 هزار نفر مجروح شدند. البته امدادگران هلال احمر توانستند 5 هزار هموطن را از مرگ حتمی نجات دهند.

وی ادامه داد: این حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و میزان مصدومان نیز23 درصد کاهش یافته است.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مرحله دوم طرح تابستانی 30 هزار امدادگر و نجات گر به همراه 2700 دستگاه آمبولانس و خودروی نجات در قالب 1214 پایگاه ثابت، سیار و موقت فعالیت می کنند. ضمن اینکه 17 فروند بالگرد نیز در طرح امسال حضور دارند.

مظفر با بیان اینکه امسال برای نخستین بار شیف آماده عملیات در طرح تابستانی به کارگیری می شود گفت: با تاکید رئیسی پلیس راهور گشتهای سیار امدادگران با گشتهای پلیس همزمان خواهد بود ضمن اینکه به درخواست رئیس پلیس راهور میزان تیم ها، امدادگران و پایگاه های خود را در 53 پاسگاه پلیس راه که بیشترین حوادث را دارد افزایش می دهیم.

در ادامه این نشست محمد سرور معاون اورژانس کشور با اعلام اینکه 2 هزار پایگاه شامل 1260 پایگاه جاده ای و 740 پایگاه شهری در مرحله دوم طرح تابستانه فعال هستند، گفت: همچنین اورژانس هوایی در 6 استان کشور فعالیت می کند. ضمن اینکه 17 هزار تکنسین اورژانس در این طرح حضور دارند. با توجه به تاکید رئیس پلیس راهور آمبولانس های  اورژانس از 8 تا 12 شب با چراغ گردان روشن کنار جاده ها حاضر می شوند.

وی در مورد تمهیدات  اورژانس برای عید فطر نیز گفت: اقدامات ویژه اورژانس برای برگزاری نماز فطر از شب قبل آغاز می شود و نیروهای اورژانس در محل های برگزاری نماز حضور پیدا می کنند.

 

 

کد خبر 2110474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha