۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۳

در ساوه:

مسابقات اسکان اضطراری در 31 استان کشور/امدادگران با اسکان اضطراری آشنا شدند

مسابقات اسکان اضطراری در 31 استان کشور/امدادگران با اسکان اضطراری آشنا شدند

ساوه - خبرگزاری مهر: امدادگران 31 استان کشور با حضور در مسابقات اسکان اضطراری شهر ساوه با شیوه های نوین اسکان در زمان حوادث غیرمترقبه آشنا شدند و این مسابقات امدادگران خواهر و برادر روش‌ها و استانداردهای اسکان اضطراری را مطابق با استانداردهای بین المللی فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور عصر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات اسکان اضطراری در ساوه گفت: در امداد و نجات مهمترین اولویت اسکان اضطراری است به این دلیل که  اسکان اظطراری مصدومان و آسیب دیدگان حوادث مختلف آرامش روانی را برای این افراد به دنبال دارد.

محمود مظفر با تاکید بر اینکه هر یک دقیقه زمان تاخیر در امداد رسانی 100 دقیقه بار منفی ایجاد می کند اظهار داشت: از این رو سرعت، دقت و مهارت در انجام کار امدادرسانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی موجب ارتقای سطح آمادگی های امدادگران می شود گفت: موضوع آموزش از اولویت های این مجموعه است و در طول سال در حوزه های گوناگون این آموزش اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه وظايف مهم و خداپسندانه جمعيت هلال احمر در حوادث افزايش توان و قابليت‌هاي امدادي جمعيت را ضروری می کند خاطرنشان کرد: با تلاش های امدادگران جمعیت هلال احمر در سال جاری بیش از پنج هزار نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

مظفر  با بیان اینکه برای آموزش و بازآموزی امدادگران در بخش های تخصصی برنامه های متنوعی داریم گفت: دوره های آموزشی نجات در جاده ، کوهستان ، دریا و ساحل و بخش های تخصصی از جمله این برنامه هاست.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: از دو سال گذشته طراحی مانورهای تخصصی در شرایط واقعی انجام شده و در منطقه شهرستانی، استانی ، منطقه ای و کشوری سالانه 8 هزار مانور برگزار می شود.

از ابتدای سال تا کنون بیش از 20 هزار نفر از خدمات امداد و نجات بهره گرفتند
 
وی گفت: مانور در بخش مخابرات برای کنترل سیستم های ارتباطی ، مانور جاده ای برای امداد جاده ای ، مانور کوهستان ، خودرویی و ساعت صفر برای حضور تیم ها از جمله این مانورهاست.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از 20 هزار نفر از خدمات امداد و نجات بهره گرفتند اضافه کرد: این افراد به صورت سرپایی ، اعزام به مراکز درمانی و یا از مرگ نجات یافتند.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه حدود سه هزار عملیات امداد و نجات جاده ای ، کوهستانی ، دریایی ، ساحلی ، برف و کولاک ، کویر ، گم شدگی ، سیل ، آب گرفتگی و زلزله انجام شده  افزود: میانگین رسیدن به حادثه در عملیات امداد و نجات جاده ای 8 دقیقه و سی ثانیه است.
 
وی با اشاره به رشد امکانات و تجهیزات گفت: تعداد عملیات و تعداد نجات یافتگان نسبت به مدت مشابه 20 درصد افزایش داشته است.
 
مظفر افزود: استان های اصفهان و فارس بیشترین حوادث جاده ای ، استان های شمالی بیشترین حوادث سیل و آبگرفتگی و استان های کرمان و کویری حوادث زلزله را دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز اسکان اضطراری در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه  را از اهمیت ویژه‌ای دانست و گفت: متاسفانه در هنگام بروز حوادث آسیب دیدگان با مشکلاتی در زمینه اسکان مواجه هستند که هلال احمر می‌کوشد با برگزاری این دوره‌ها روش صحیح اسکان را منطبق بر استانداردهای بین‌المللی به اعضا آموزش دهد تا آنها بتوانند در هنگام بروز حوادث نسبت به اسکان حادثه‌دیدگان اقدام کنند.

برگزاری این مسابقات در دو بخش امدادگران خواهر و برادر

مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه این مسابقات  در دو بخش امدادگران خواهر و برادر برگزار شد افزود: در این دوره آموزشی که امدادگران ۳۱ استان‌ کشور حضور دارند مباحثی همچون شرح وظایف امدادگران سرپناه اضطراری، اسکان موقت و اردوگاه، روش‌ها و استانداردهای اسکان اضطراری، طراحی و اجرای اردوگاه، شناخت بیماری‌های شایع در اردوگاه و مدیریت اردوگاه آموزش داده شد.

سلیمی با بیان اینکه در این دوره طرح اسکان اضطراری با روشی صحیح و منطبق بر استانداردهای بین‌المللی آموزش داده شد تاکید کرد: این دوره بر اساس نیاز سنجی انجام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و آمادگی سازمان امداد و نجات و با هماهنگی جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار شد.

این مسابقات در قالب تیم‌های ۴ نفره از سراسر کشور از 16 تا 18 مهر در شهرستان ساوه برگزار شد.

کد خبر 2153199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha