۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۵

مظفر با مهر مطرح کرد:

450 پایگاه کوهستان، جاده ای و دریایی توسط جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است

450 پایگاه کوهستان، جاده ای و دریایی توسط جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: با راه اندازی 450 پایگاه کوهستان، جاده و دریایی و 13 پایگاه هوایی با استفاده از 17 فروند بالگرد پوشش خدمات و فعالیت های امدادی در کشور گسترش یافت.

محمود مظفر در حاشیه افتتاح سیزدهمین پایگاه امداد هوایی در استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: امسال جدیدترین و به روزترین تجهیزات امدادی با استانداردهای بین المللی به مجموعه امداد و نجات کشور اضافه می شود که خدمات تحت پوشش را افزایش خواهد داد.

مظفر بیان کرد: برگزاری مانورهای امدادی و افزایش پایگاه های هوایی و زمینی تا پایان سال در دستور کار این سازمان قرار دارد و خوشبختانه با توجه ویژه مجلس و تعیین بودجه مناسب تا دو و سه برابر سالهای گذشته برای جمعیت هلال احمر امیدواریم بتوانیم تجهیزات و امکانات امدادی را ارتقاء بخشیم.



طر ح پنج ساله هر 30 کیلومتر یک پایگاه امدادی

رئیس سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: در برنامه پنج ساله باید در هر 30 کیلومتر از جاده ها یک پایگاه امداد بین شهری ایجاد شود و در هر استان یک پایگاه هوایی و یک فروند بالگرد مستقر شود و بخصوص در مناطق ساحلی نیز راه اندازی
پایگاه های دریایی و ساحلی ضروری است که امیدواریم در زمان بندی پیش بینی شده محقق شود.

و در خصوص تعداد پایگاههای امدادی کشور یادآورشد: در حال حاضر 450 پایگاه کوهستان، جاده ای و دریایی،13 پایگاه امداد هوایی و 17 فروند بالگرد هوایی داریم که پوشش امداد هوایی را انجام می دهند.

اجرای سه هزار عملیات امدادی در کشور

مظفر اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار مورد عملیات امداد و نجات توسط امدادگران جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شده و برای 50 هزار نفر کار امدادی صورت گرفته است.

وی افزود: کشور ایران از مناطق حادثه خیز جهان است و حوادثی مانند کولاک، سیل، آبگرفتگی،  گم شدن کوهنوردان، زلزله، حوادث دریایی و ساحلی آن را تهدید می کند و به علت تنوع حوادث یاد شده باید ما نیز توانایی و امکانات عمیلات امداد و نجات متنوع را را داشته باشیم.


این مسئول بیان کرد: برای افزایش سرعت عملیات امداد رسانی لازم است تا در هر استان یک آشیانه بالگرد و پایگاه امداد و نجات هوایی احداث شود که در این راستا استان قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 11 استان کشور و بالا بودن حوادث جاده ای در این منطقه راه اندازی پایگاه هوایی در قزوین از ضروریات بود که خوشبختانه امروز محقق شد.

مظفری یادآورشد: استان قزوین با تجربه چند زلزله در شمال و جنوب خود و داشتن مناطق صعب العبور در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه امکان تردد زمینی در برخی مناطق آن وجود ندارد که در این شرایط امداد هوایی می تواند بهترین راه کمک رسانی حتی به استانهای همجوار باشد.

50 میلیارد ریال هزینه راه اندازی پایگاه امداد هوایی

وی بیان کرد: برای راه اندازی هر پایگاه امداد هوایی بالغ بر 50 میلیارد تومان هزینه لازم است که 40 میلیارد تومان برای خرید بالگرد و 10 میلیارد تومان ساخت آشیانه و تجهیزات مورد نیاز است.

مظفری یادآورشد: هزینه ساخت و استقرار آشیانه پرواز بالگرد در استان قزوین 10 میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر با راه اندازی 13 پایگاه امداد هوایی در مناطق مختلف کشور با استفاده از 17 فروند بالگرد بیشتر مناطق کشورداریم تحت پوشش خدمات امدادی هوایی قرار می گیرد.

کد خبر 2123388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha