۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵

عکس زن ناشناس تنها سرنخ دستگیری کلاهبرداران تلفنی

عکس زن ناشناس تنها سرنخ دستگیری کلاهبرداران تلفنی

عکس یک زن ناشناس تنها سرنخ پلیس برای شناسایی اعضای باند کلاهبرداران تلفنی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، چندی قبل مالک يک فروشگاه رنگ و تجهيزات ساختماني با مراجعه به کلانتري 114 غياثي به مأموران اعلام داشت :ساعت 20 و 30 دقیقه 15 دی ماه سال 90 فردي با معرفي خود به نام منوچهر رضايي ، از طريق تلفني درخواست خريد تعدادي رنگ از طريق تلفني را کرد و به بهانه واريز پول اقدام به گرفتن شماره کارت کرد. او مدعي شد که مبلغ 600 هزار تومان را به صورت علي الحساب به حسابم واريز و مابقي آنرا هنگام تحويل رنگ مي پردازد. اين شخص ساعت 21 همان شب دوباره با من تماس گرفت و گفت : "مبلغ فوق را به حسابتان واريز کردم برويد حسابتان را چک کنيد" و من نيز همان موقع به خودپرداز شعبه خيابان طيب مراجعه و موجودي حساب خود را کنترل کردم اما مبلغي به حساب بنده واريز نشده بود! موضوع را به آقاي منوچهر رضايي اعلام و ايشان نيز درخواست کرد تا کارت عابربانک را به دستگاه وارد و رمزي که او مي گويد وارد کنم و من نيز رمز را وارد ، اما پس از انجام عمليات بانکي متوجه شدم که مبلغي در حدود دو ميليون تومان از حسابم برداشت شده و اين شخص به همين راحتي از من کلاهبرداري کرده است .

با آغاز رسيدگي به اين پرونده ، کارآگاهان در اولين مرحله به بررسي تراکنش مالي شماره حساب پرداختند که مبلغ دو ميليون تومان متعلق به مالباخته به آن واريز شده بود و از طريق آن توانستند تعداد ديگري از مالباختگاني را که به همين شيوه در نقاط مختلف شهر تهران مورد کلاهبرداري قرار گرفته بودند ، شناسايي کنند .

در ادامه تحقيقات و با شناسايي صاحب حساب مشخص شد که صاحب حساب نه تنها فردي به نام منوچهر رضايي نيست ، بلکه حساب متعلق به يک زن 30 ساله است .

کارآگاهان در بررسي مدارک شناسايي ارائه شده براي افتتاح حساب متوجه شدند که تصوير استفاده شده در مدارک شناسايي ارائه شده به بانک ، به هيچ عنوان شباهتي به تصوير صاحب مدارک ندارد . در ادامه ، کارآگاهان به تحقيق از صاحب حساب پرداخته و اين زن جوان نيز پس از اطلاع از موضوع اعلام داشت که از وجود حساب فوق هيچ اطلاعي ندارد . وي در ادامه اظهاراتش و با ارائه شکايت خود مبني بر "سرقت مدارک شناسايي" عنوان داشت : چندي پيش و در داخل ايستگاه اتوبوس هاي BRT ، کيف حاوي مدارک شناسايي ام مورد سرقت قرار گرفت و من نيز بلافاصله ، موضوع را از طريق کلانتري اطلاع دادم .

سرهنگ محمد اشراقي ، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه اعلام اين خبر گفت :با توجه به سوء استفاده از مدارک شناسايي سرقتی در افتتاح حساب بانکي ، دستور انتشار تصوير استفاده شده در مدارک شناسايي سرقتی از سوي مقام قضايي صادر شده است. به همین خاطر از شهروندان که موفق به شناسايي تصوير فوق شدند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هويت صاحب تصوير ، محل سکونت و ... اين شخص را را از طريق شماره تماس هاي 21868240 و 33190004 در اختيار کارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

کد خبر 2110475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha