۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

صفایی بوشهری تاکید کرد:

هیات‌های مذهبی کودکان ، نوجوانان و نوجوانان مورد توجه ویژه قرار گیرد

هیات‌های مذهبی کودکان ، نوجوانان و نوجوانان مورد توجه ویژه قرار گیرد

بوشهر- خبرگزاری مهر: هیات‌های مذهبی قشرکودکَ، نوجوان و جوان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست با اعضل و روسای هیات‌های مذهبی استان بوشهر با بیان اینکه این هیات‌ها نقش ویژه و تعیین کندده‌ای دردفاع از حریم ولایت و مکتب اهل بیت دارند افزود: هیات‌های مذهبی بعنوان مشعل‌داران راه ائمه اطهار(ع) هستند و بعنوان افسران دفاع از حریم مکتب اهل بیت(ع) محسوب می‌شوند.

وی سبک مذهبی استان بوشهر با قدمت تاریخی طولانی منحصر بفرد دانست و گفت: سبک مذهبی، مولودی خوانی و عزاداری مردم استان بوشهر زبانزد عام و خاص است بگونه‌ای که سبک مذهبی استان بوشهر در سینه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت ثبت و ضبط است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هیات‌های مذهبی پیشگامان دفاع از مکتب اهل بیت (ع) هستند تاکید کرد: اکنون دشمنان ولایت، نظام اسلامی ایران و مکتب ائمه اطهار(ع)  در یک جنگ تمام عیاربه مبارزه برخاسته‌اند بگونه‌ای که پخش برنامه‌های گوناگون علیه این ارزشها از طریق 6هزار رسانه ماهواره‌ای موید این ادعاست.

صفایی بوشهری هیات‌های مذهبی را افسران دفاع مقدس اعلام کرد و گفت:دفاع از حریم مکتب ائمه اطهار (ع) مهم‌ترین رسالت و وظیفه این هیات‌ها است که موجب بیداری و بصیرت افزایی آنان می‌شوند.

وی سبک هیات‌های مذهبی استان بوشهر منحصر بفرد دانست و گفت:این هیات‌ها در عرصه‌های گوناگون مذهبی بسیار کارشناسانه فعالیت می‌کند و می‌توان گفت از زمان تاسیس مذهب تشییع ، هیات‌های مذهبی استان شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهربا بیان اینکه عزاداری استان بوشهر در ایران و خارج ازکشورمورد توجه است تاکید کرد:برای جاودانه ماندن سبک عزاداری استان بوشهر لازم است،این سبک بشکل کتاب با رعایت محتوا تدوین شود تا آیندگان بهره کافی از این سبک مذهبی ببرند.

صفایی بوشهری همچنین بر ساماندهی جوانان، نوجوانان ، و کودکان در هیات‌های عزاداری سن خود تاکید کرد و افزود: تشکیل هیات‌های عزاداری درسنین مختلف نقش ویژه خود در برپایی مراسم‌های گوناگون بیشتر نشان می‌دهد.

کد خبر 2110659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha