۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳

اعلام موجودیت کانون جدیدالتاسیس کارگردانان/ از نهادهای هم‌نام شکایت می‌کنیم

اعلام موجودیت کانون جدیدالتاسیس کارگردانان/ از نهادهای هم‌نام شکایت می‌کنیم

مجمع عمومی 5 نفره کانون جدیدالتاسیس کارگردانان شب گذشته 14 مرداد ماه برگزار شد و محسن محسنی‌نسب سخنگوی این کانون تاکید کرد اگر نهاد دیگری با نام آنها فعالیت کند، شکایت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی این کانون جدیدالتاسیس شب گذشته دوشنبه 14 مرداد در تالار ارکیده با حضور تعدادی از کارگردانان همچون جمال شورجه، مسعود اطیابی، علی غفاری، انسیه شاه‌حسینی، حبیب الله بهمنی، حیمد بهمنی، محمدرضا صفری، حبیب الله کاسه‌ساز و ... برگزار شد.

محسن محسنی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: در جلسه ای که روز گذشته با حضور نمایندگانی از وزارت کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بیش از 100 کارگردان سینمای ایران برگزار شد هیات مدیره کانون کارگردانان سینمای ایران موجودیت مستقل خود را اعلام کرد.

وی ادامه داد: طبق رای گیری که روز گذشته به عمل آمد پرویز شیخ طادی، انسیه شاه حسینی، حبیب الله بهمنی، شفیع آقامحمدیان و من به عنوان اعضای هیات مدیره، علی درخشی به عنوان بازرس و علی عبدالعلی‌زاده به عنوان بازرس علی‌البدل و من به عنوان سخنگوی کانون کارگردانان سینمای ایران انتخاب شدیم.

محسنی نسب خاطرنشان کرد: این کانون به هیچ عنوان وابستگی به کانون کارگردانان خانه سینمای یک و نهاد خانه سینمای دو ندارد بلکه تشکلی است که با هدف احیای جایگاه کارگردان در سینمای ایران که طی این سالها ار ردیف اول به جایگاه‌های پایینی تنزل پیدا کرده است، موجودیت خود را اعلام کرده است.

وی افزود: ما تحت هیچ شرایطی خود را زیرمجموعه نهادهایی چون کانون کارگردانان سینما خانه سینمای یک و نهاد خانه سینمای دو نمی دانیم بلکه قاطعانه اعلام می کنیم که یک تشکل دارای ثبت قانونی هستیم که از این پس با این عنوان به فعالیت خود ادامه می دهیم و اگر مجموعه دیگری با این عنوان به کار خود ادامه دهد این حق قانونی ماست که شکایت خود را به مراجع قانونی اعلام کنیم چراکه این عناوین وجاهت و ثبت قانونی ندارد.

این کارگردان سینمای ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: ما از همه دوستان کارگردان در تمامی گروه‌های فکری دعوت کردیم که در این مجمع حضور پیدا کنند اما متاسفانه این دوستان در مجمع حضور پیدا نکردند  ضمن اینکه تعدادی از عزیزان بر این باو بودند که شرکت‌کنندگان در مجمع، کارگردانان شاخصی در سینما نیستند که این نکته واقعا جای تاسف فراوان دارد.

سخنگوی کانون تازه‌ تاسیس کارگردان سینمای ایران خاطرنشان کرد: این کانون در ادامه فعالیت‌های خود به هیچ عنوان بسته‌ای، باندی و مافیایی فعالیت نمی‌کند چرا که همین عملکردهاست که روزگار سینما را این چنین تیره و تار کرده است. ما یک نهاد کاملا قانونی هستیم که فارغ از دعواهای این ماه‌های سینمای ایران برای ارتقای جایگاه کارگردان در سینمای ایران گام برداشته ایم و باز هم تکرار می کنم اگر از این پس نهادی به همین عنوان خود را معرفی کند ما از آنها به مراجع قضایی به عنوان جعل عنوان شکایت می کنیم.

محسنی نسب به شرایط برگزاری مجمع عمومی هم اشاره کرد و گفت: تاکنون سابقه نداشته که در چنین مجمعی بیش از 100 کارگردان سینما حضور داشته باشند و تا آنجا که من اطلاع دارم بیشتر مجامع با جمعیت 20 یا 30 نفری برگزار شده است بنابراین اطمینان می دهم که این کانون در یک محیط صمیمانه و آرام به فعالیت خود ادامه می دهد.

کد خبر 2110810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha