۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۹

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

مدرسه دارالفنون از مهرماه پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود

مدرسه دارالفنون از مهرماه پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مدرسه دارالفنون اردبیل از مهرماه پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد عصر یکشنبه در جریان بازدید از روند احداث مدرسه دارالفنون در اردبیل، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان کشوری و استانی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از مدرسه دارالفنون هستیم که با تحویل به آموزش و پرورش، از مهرماه تحصیل دانش‌آموزان دختر و پسر در این مدرسه آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: این واحد آموزشی در ۱۰ هزار متر مربع ویژه دختران و پسران احداث شده و شامل ۲۰ کلاس درس دخترانه و ۲۰ کلاس درس پسرانه به همراه مجموعه‌های ورزشی و سالن آمفی‌تئاتر است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از بانک عامل در احداث این مدرسه به عنوان مسئولیت اجتماعی قدردانی کرد و گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث این مدرسه هزینه شده است.

نیکزاد افزود: نوسازی مدارس نیز نسبت به خرید و تجهیز این مدرسه به تجهیزات و امکانات آموزشی مدرن اقدام کرده که امیدواریم با بهترین امکانات و زیرساخت‌ها، از مهرماه معلمان و دانش‌آموزان در فضای آموزشی مناسب بتوانند تدریس و تحصیل خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری از بانک‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها هنوز به تعهد خود در باب مسئولیت اجتماعی عمل نکردند که امیدواریم در استانی محروم همچون اردبیل زمینه و بستر این کار فراهم آمده و ما بتوانیم از مزایای چنین طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و عام‌المنفعه بهره ببریم.

نیکزاد اضافه کرد: مدرسه دارالفنون اردبیل با معماری سنتی و مشابه دارالفنون تهران احداث شده تا دانش‌آموزان به یاد امیرکبیر و خدماتی که این شخصیت تاریخی در حوزه آموزشی کشور انجام داده، بتوانند در بهترین و شایسته‌ترین جایگاه‌ها تحصیل خود را در این مدرسه انجام داده و از این مجموعه به نیکی یاد کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر فضاهای آموزشی، اتاق مدیریت، سالن ورزشی، اتاق‌های آزمایشگاه، آمفی تئاتر و سایر مجموعه‌های مورد نیاز در این مدرسه در نظر گرفته شده تا آموزش و پرورش بتواند در ۲ مجموعه جداگانه دخترانه و پسرانه دارالفنون شرایط بهتر تحصیل را مهیا کنند.

کد خبر 6160301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha