۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲

سختی‌های نویسنده برای باورپذیر کردن طی‌الارض/ عربلو زندگینامه امام نهم را نوجوانانه کرد

سختی‌های نویسنده برای باورپذیر کردن طی‌الارض/ عربلو زندگینامه امام نهم را نوجوانانه کرد

احمد عربلو، زندگینامه امام جواد (ع) از تولد تا شهادت را برای گروه سنی نوجوان نوشته است؛ این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

احمد عربلو، نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار زندگینامه امام جواد (ع) در قالب داستان خبر داد و افزود: این زندگینامه در قالب داستان نوشته شده و از تولد تا شهادت این امام بزرگوار را شامل می‌شود. مخاطب این داستان، نوجوانان هستند و من تلاش کرده‌ام به اصل تاریخ وفادار باشم.

نویسنده کتاب «از میان آتش» با اشاره به این‌که در نوشتن داستان زندگی امام جواد (ع) به حواشی هم توجه کرده گفت: من در این داستان به حواشی هم توجه کرده‌ام. برای مثال یکی از یاران حضرت، زندانی می‌شود و ایشان، اسباب آزادی دوست خود را فراهم می‌آورد. من حال و هوای زندان و احوال فرد زندانی را توصیف کرده و کوشیده‌ام تا به اصل روایت خدشه‌ای وارد نشود.

عربلو، طی الارض کردن را یکی از خرق عادت‌های امام جواد (ع) دانست و افزود: ممکن است نوجوانان با خرق عادت آشنا نباشند و بیان این مسایل برایشان باورپذیر نباشد. این برعهده ما نویسندگان است که هم معجزات پیامبران و خرق عادات بزرگان دین را باورپذیر کنیم، هم آن‌قدر افراط نکنیم که از این بزرگواران، الگوهای دست نیافتنی بسازیم.

او به دشواری‌های نوشتن درباره امام جواد (ع) اشاره و بیان کرد: اطلاعات زیادی درباره ایشان در دست نبود و من هم نمی‌توانستم خیال‌پردازی کنم. چرا که نمی‌توان رفتار و گفتاری را به امامان معصوم نسبت داد و چاره‌ای جز وفاداری به اصل تاریخ وجود ندارد.

کد خبر 2111406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha