۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۲۹

روحانی در پاسخ به مهر: 

دولت یازدهم بر مبارزه با تجمل گرایی تاکید دارد/ اخلاق و معیارهای انقلابی اولین معیار انتخاب وزیران 

دولت یازدهم بر مبارزه با تجمل گرایی تاکید دارد/ اخلاق و معیارهای انقلابی اولین معیار انتخاب وزیران 

رئیس جمهور با بیان اینکه اخلاق و معیارهای انقلابی اولین معیار ما برای انتخاب کابینه بوده است ، گفت : مبارزه با هرگونه تجمل گرایی و عدم انضباط مالی جز مواردی است که در دولت به آن تاکید داریم. 

به گزارش خبرنگار مهر ، در ادامه نشست خبری حسن روحانی رئیس جمهور، خبرنگار مهر پرسید : ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری از مهمترین معیارهای انتخاب مدیر از نگاه حضرت امیر است ، رهبر انقلاب یکی از آفات کارگزار اسلامی را بی توجهی مدیران به سطح زندگی توده های مردمی دانستند از این حیث علاوه بر تخصص و کارامدی چه میزان برای جلوگیری از اشرافی گری به این مهم توجه داشته اید ، همچنین جهت حفظ روحیه ضد اشرافی برای مدیران چه مکانیزمی را در نظر گرفته اید.

رئیس جمهور پاسخ داد: اخلاق و معیارهای انقلابی اولین معیار ما بوده، با همه همکاران صحبت شده و معیارهایی که مد نظر بوده در میان گذاشته شده است.

وی افزود: بی تردید شرایط کشور ما سازگار با اشرافیت نیست حتی اگر شرایط ما عالی بود باز در کشوری که هنوز فقر وجود دارد و مشکلات اقتصادی برای مردم هست اشرافی گرایی نمی تواند در میان مسئولین جایی داشته باشد.

روحانی عنوان کرد: برای این کار برنامه دولت این است که هزینه های غیر ضروری کاسته شود که در شرایط بودجه ای امسال هم این را خواهد گفت.

وی همچنین عنوان کرد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی که تا هفته آینده مشخص خواهد شد گزارش خواهد داد که برنامه ها، مخارج، هزینه ها و درآمدهای ما به چه صورت است.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه باید دستگاههای دولتی در این امر پیش قدم شوند، تصریح کرد: باید در چارچوب انضباط مالی مسیر حرکت و پیشرفت و فعالیتهای عمرانی را پیش ببریم.

روحانی تاکید کرد: مبارزه با هرگونه تجمل گرایی و عدم انضباط مالی جز مواردی است که در دولت به آن تاکید داریم.

 

کد خبر 2111476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha