۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۱

رسانه آمریکایی؛

چگونه واشنگتن می‎تواند موفق به حلِ بحث هسته‎ای ایران بشود

چگونه واشنگتن می‎تواند موفق به حلِ بحث هسته‎ای ایران بشود

فیسکال تایمز با اشاره به صحبت‎های روز گذشته حسن روحانی، به بررسی راهکارهای حلِ بحث هسته‎ای ایران پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیسکال تایمز، در این زمینه می نویسد: "اینکه حاضر به گفتگو باشیم یک صحبت است، اینکه تصمیم به ایجاد تغییرات بگیردند و بتوانند موافقت داخلی را جلب کنند، مساله دیگری است.

نویسنده کنگره را در بلاتکلیفی دانسته است. روز دوشنبه، 76 سناتور با ارسال نامه ای به اوباما، خواستار تشدید تحریم ها تا زمانی شدند که ایران در برنامه هسته ای عقب گرد کند.

در این نامه که روز دوشنبه به رئیس جمهور آمریکا تحویل داده شده بود، آمده: "تا زمانی که شاهد کُند شدنِ قابل توجه فعالیت‎های هسته ای ایران نیستیم، اعتقاد داریم که کشورمان باید تحریم ها را تشدید بخشد و گزینه‎ها برای استفاده از نیروی نظامی را همزمان با آن تقویت بخشیدم که راه حل دیپلماتیک برای حل اختلاف با ایران را بصورت کامل مورد بررسی قرار دهیم."

ژوئل رابین، از بنیاد Ploughshares -بنیادی که علیه تکثیر سلاح هسته ای فعالیت می کند- در زمینه چگونگی حل مشکلات کنونی، راهبردی محتاطانه برای کاخ سفید تشریح کرده است.

وی گفت اعتقاد دارد اوباما باید سوابق روحانی به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای در سال 2004 را به دست فراموش بسپارد.

رابین همچنین نسبت به خوشبینی غلط در زمینه امکانِ رسیدن به تفاهم با انتخاب روحانی هشدار داد.

این کارشناس در ادامه با اشاره به تفاوت شدید دیدگاه تهران و واشنگتن در خاورمیانه از جمله رژیم صهیونیستی و سوریه، از کاخ سفید می خواهد که مسائل فوق بر مذاکرات هسته‎ای سایه نیاندازد و "در نقطه مقابل، مذاکره کنندگان آمریکایی باید به دنبال ساز و کاری باشد تا بتواند مطمئن باشد که ایران اورانیم را برای استفاده در سلاح، غنی نمی کند."

 

کد خبر 2111654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha