۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

چقایی:

خبر شالوده اولیه ارتباطات اجتماعی است/نقد واقعی در جامعه اثرگذار است

خبر شالوده اولیه ارتباطات اجتماعی است/نقد واقعی در جامعه اثرگذار است

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی گفت: خبر شالوده اولیه ارتباطات اجتماعی شامل آگاهی و اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چقایی ظهر چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در میان اصحاب رسانه افزود: همه افراد جامعه برای تصمیم گیری مناسب در زندگی فردی، شعلی و اجتماعی نیاز به اطلاعات از پیرامون خود دارند.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه برای انتخاب بهتر نیاز به آگاهی دارند،اظهار کرد: انتخاب بهتر، زندگی بهتر، را به همراه دارد.

چقایی با اشاره به تاثیر حوادث و جریان ها در زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی افراد گفت: رسانه ها از مهم ترین ابزار آگاهی بخشی هستند و خبرنگاران نیز نقش اساسی در تحولات جامعه دارند.

وی تصریح کرد: در کنار ظاهر خبر، یک واقعیت نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نقد اگر واقعی باشد در جامعه اثرگذار است

چقایی ادامه داد: خبرنگاران در تهیه خبر باید همه جوانب آنرا بررسی کنند تا آثار بیشتری در بر داشته باشد و فقط به ماجرا یا حادثه پیش آمده اکتفا نکنند و علل، تاثیرات و تبعات آن را نیز مورد توجه قرار دهند.

مدیر کل ثبت حوال با بیان اینکه خبرنگاران با توجه به واقعیت ها به موضوعی بپردازند که آثار خوبی داشته باشند، افزود: اطلاع رسانی و نقد اگر واقعی و بدون غرض باشد، می تواند در جامعه اثرگذار و اعتماد مردم را جذب کند.

وی گفت: در سال های اخیر ثبت احوال بعنوان دستگاه حاکمیتی تحولات زیرساختی عظیمی داشته که اطلاع رسانی در خصوص آن ها باعث آگاهی مردم نسبت به این تغییرات بوده است.

چقایی ادامه داد: شناسنامه مکانیزه، قضایی زدایی ، توسعه خدمات به بخش خصوصی ، خدمات الکترونیکی و  کارت هوشمند ملی از جمله این تحولات است که کاهش فرآیند ها در ارائه خدمات به مردم، تسریع در خدمت دهی و کاهش هزینه ها را در پی دارشته است.

کد خبر 2111999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha