۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷

حجت الاسلام یعقوبی:

آراسته شدن به لباس تقوا، مهمترین دستاورد ماه رمضان است

آراسته شدن به لباس تقوا، مهمترین دستاورد ماه رمضان است

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عید فطر آراسته شدن به لبای تقوا را مهمترین دستاورد ماه رمضان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (18 مرداد) در خطبه های نماز عید سعید فطر که در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با تبریک عید فطر به فلسفه این روز بزرگ که به عنوان یکی از اعیاد اسلامی و شیعی است؛ اشاره کرد و گفت: روزه داران در ماه ضیافت الله به فطرت خداجویی خود پاسخ داده اند لذا فطرت انسان بر طبیعت او پیروز شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عید فطر را روز فتح الفتوح و روز پیروزی بعد ملکوتی انسان بر بعد حیوانی او بیان کرد و با اشاره به اینکه عید فطر روز آغاز است، اظهار داشت: مردم گمان نکنند که امروز کار تمام شده بلکه با توجه به تقویت اراده و تقوا و افزایش قدرت تسلط بر خود به دلیل یک ماه ممارست، زندگی جدیدی آغاز شده که باید به بهترین نحو در جهت تقویت و حفظ این روحیه در دیگر ایام سال بهره برد.

وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد ماه رمضان، آراسته شدن به لباس تقوا است، بر حفظ این لباس تأکید مضاعف کرد.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر پرداخت زکات فطریه و بیان احادیث و روایات در خصوص تأکید اسلام و ائمه اطهار بر این مهم، زکات فطریه را متمم زکات اموال بیان کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به 23 مرداد، سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، این پیروزی را نتیجه لطف خداوند و تلاش سیدحسن نصرالله و مردم ولایتمدار لبنان دانست.

حجت الاسلام یعقوبی، همچنین با اشاره به مراسم تنفیذ حکم رییس جمهور و دعای خیر رهبری برای هدایت "حجت الاسلام روحانی" در مسیر اهداف اسلام و انقلاب، افزود: امروز نوبت مجلس  است که با دقت و ظرافت افراد کابینه را انتخاب و به آنها رأی اعتماد بدهد و از ملاحظه کاری و رودربایستی در انتخاب وزرا بپرهیزد چرا که دولت نیازمند کابینه خوب و قوی است.

امام جمعه بجنورد همچنین با اشاره به سخنان رییس جمهور در مراسم تحلیف، اظهار داشت: دکتر روحانی با بیان مواضع قاطع ایران در مقابل آمریکا، حجت را بر آمریکا تمام و به غربی ها تفهیم کرد که ملت ایران اهل باج دادن نیستند.

کد خبر 2112701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha