۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳

ادامه دخالتهای آمریکا در امور داخلی مصر / "مک کین"درباره وقوع جنگ داخلی هشدار داد

ادامه دخالتهای آمریکا در امور داخلی مصر / "مک کین"درباره وقوع جنگ داخلی هشدار داد

دخالتهای آمریکا در امور داخلی مصر در حالی همچنان ادامه دارد که یک سناتور جمهوریخواه که به حمایت از رژیم صهیونیستی و داشتن مواضع جنگ طلبانه معروف است، درباره وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکا بار دیگر اظهارات تحریک آمیز خود در خصوص مصر را تکرار کرد و مدعی شد شبح جنگ داخلی بر مصر سایه افکنده است.

این عضو مطرح سنای آمریکا گفت احساس می کند که مصر ممکن است به سمت جنگ داخلی کشیده شود. اظهارات وی پس از پایان سفر به مصر و دیدار با برخی مقامات سیاسی این کشور مطرح شده است.

مک کین به آسوشیتدپرس گفته است سرلشگر عبدالفتاح السیسی(رئیس ستاد مشترک ارتش مصر) با برخی پیشنهادهایی که وی و لیندسی گراهام دیگر سناتور جمهوریخواه آمریکایی در خلال سفر اخیرشان به قاهره مطرح کردند، موافق نیست.

یکی از این پیشنهادها بر آزادی برخی رهبران اخوان المسلمین که پس از برکناری مرسی، زندانی شده اند، متمرکز است.

مک کین گفت از اینکه السیسی آماده ورود به گفتگو با اخوان المسلمین نیست و این گروه هم آماده پایبندی به خودداری از خشونت نیست، تاسف می خورد.

وی افزود رویارویی میان دو طرف در صورتی که گفتگوها آغاز نشود، ممکن است پایان خشونت باری داشته باشد .

سناتور جمهوریخواه آمریکا اظهار داشت حمایت مجلس سنا از کمک به مصر ممکن است در صورتی که ارتش مصر به سرعت اقدامی در خصوص دموکراسی انجام ندهد، تغییر کند.

خاطر نشان می شود مک کین و گراهام که اخیرا به مصر رفته بودند، پس از شکست گفتگوهایشان با مقامات مصری، به آمریکا بازگشتند. دخالتهای آمریکا در امور داخلی مصر با وجود نارضایتی مصریها همچنان ادامه دارد. چند روز پیش هم معاون وزیر امور خارجه آمریکا سفر چند روزه ای به مصر داشت که این سفر هم با شکست روبرو شد.

کد خبر 2112725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha