۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۱۷

سردار محمدی مطرح کرد:

کاهش 6 درصدی جرائم در خراسان شمالی/ تعامل مناسب رسانه ها و نیروی انتظامی در استان

کاهش 6 درصدی جرائم در خراسان شمالی/ تعامل مناسب رسانه ها و نیروی انتظامی در استان

بجنورد- خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کاهش شش درصدی میزان کلی جرائم در این استان در چهار ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار صفوة الله محمدی عصر دوشنبه در نشست خبری، ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه استان خراسان شمالی، خبرنگاران این استان را یاری گر نیروی انتظامی در تامین امنیت استان دانست.

وی با بیان این که خبرنگاران با ایجاد انگیزه مشارکت در مردم، کمک مناسبی به نیروی انتظامی در برقراری امنیت می کنند، اظهار داشت: ایجاد امنیت پایدار در جامعه در گرو مشارکت و همکاری مردم با نیروهای انتظامی است.

سردار محمدی با اشاره به نقش رسانه ها در این زمینه، از تعامل مناسب اهالی رسانه این استان با نیروی انتظامی قدردانی کرد و افزود: مهمترین مولفه تعامل مناسب بین نیروی انتظامی و خبرنگاران خراسان شمالی، انعکاس درست اخبار این نهاد توسط اهالی رسانه است که این تعامل می باید همچنان تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر امانت داری و رعایت صداقت در انتقال خبر توسط جامعه خبری، اضافه کرد: انتقال درست اخبار توسط رسانه ها سبب افزایش اعتماد عمومی جامعه می شود و این اعتماد نیروی انتظامی را در برقراری امنیت یاری خواهد کرد.

کاهش 6 درصدی جرائم در خراسان شمالی

سردار محمدي در بخش دیگری از سخنان خود به كاهش شش درصدي جرايم در اين استان در چهار ماه نخست سال جاري به نسبت مدت مشابه سال گذشته اشاره كرد و گفت: اجراي طرح هاي پيشگيرانه عامل اصلي اين كاهش جرائم در استان محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در کلانتری های خراسان شمالی، عنوان کرد: در طی یک سال گذشته چهار هزار و 140 نفر از خدمات مشاوره این مراکز استفاده کرده اند.

سردار محمدی با اشاره به این که از این تعداد هزار و 600 نفر به صورت خود معرف بوده اند، اظهار داشت: همچنین از این تعداد هزار و 700 نفر دارای پرونده قضایی بودند که توسط مددکار اجتماعی بررسی شده و هزار و 500 نفر نیز تنها از خدمات مشاوره ای مراکز مشاوره دوایر اجتماعی کلانتری های سطح استان استفاده نمودند.

وی در مورد اقدامات انجام شده در راستای صلح و سازش در بین طرفین دعوی در استان نیز، اضافه کرد: در طول یک سال گذشته از مجموع پرونده های قضایی تعداد هزار و 350 پرونده به مصالحه ختم شده و مابقی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

سردار محمدی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر در خراسان شمالی 150 مرکز درمانی ترک اعتیاد به مواد مخدر فعال است، اظهار داشت: از این تعداد 96 مرکز به صورت خصوصی و مابقی نیز به صورت دولتی اداره می شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز اقامتی درمانی معتادین در منطقه لنگر بجنورد، عنوان کرد: در این مرکز 700 نفر از معتادین پرخطر و تزریقی برای مدت شانزده روز به منظور ترک اعتیاد نگهداری می شوند.

سردار محمدی تعداد مراکز کاهش آسیب فعال در خراسان شمالی را نیز چهار مرکز ذکر و اظهار کرد: از این تعداد دو مرکز در بجنورد، یک مرکز در شیروان و یک مرکز نیز در فاروج فعالیت می کند.

وی همچنین در مورد میزان وقوع جرم سرقت در استان نیز با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون میزان سرقت در خراسان شمالی به نسبت مدت مشابه سال پیش حدود شش درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: بیشترین سرقت های این استان با استفاده از موتورسیکلت و اغلب در مقابل داروخانه ها و بیمارستان ها و بانک ها به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این نشست از خبرنگاران و اهالی رسانه فعال در حوزه نیروی انتظامی خراسان شمالی تجلیل و قدردانی شد.

 

کد خبر 2114399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha