۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۵

ملاقات دمپسی با نتانیاهو در دومین روز سفر به سرزمین‎های اشغالی

ملاقات دمپسی با نتانیاهو در دومین روز سفر به سرزمین‎های اشغالی

رئیس ستاد مشترک آمریکا در دومین روز سفر خود به سرزمین‏‎های اشغالی، با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو دیدار کرد و درباره موضوعات کلیدی امنیتی از جمله ایران، سوریه و صحرای سینا مصر صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، در زمانی که مجوز ورود خبرنگاران به دیدار فوق داده شد، نتانیاهو با تکرار ادعاهای خود، مدعی شد که "خطر دستیابی ایران به سلاح هسته‎ای، تمام تهدیدات متعدد و قابل توجه دیگر را در منطقه تحت شعاع قرار می دهد."

وی گفت: "می‎توانیم تلاش کنیم و در حال همکاری هستیم تا اطمینان بیابیم که چنین چیزی رخ نخواهد داد."

نتانیاهو از صحبت‎های باراک اوباما در سفرش در ماه مارس در زمینه اهمیت اتحاد راهبردی آمریکا- رژیم صهیونیستی، همکاری امنیتی و "تایید مجدد این که اسرائیل باید بتواند به تنهایی از خود دربرابر هر گونه تهدیدی دفاع کند" تقدیر کرد.

فرمانده نیروهای نظامی آمریکا روز چهارشنبه با موشه یعالون -وزیر جنگ- ملاقات خواهد کرد.

رسانه‎های آمریکایی هفته جاری به نقل از دمپسی نوشتند واشنگتن در حال درک تصویر بهتری درباره آنچه آنها "سازمان‎های شورشی سوری میانه‎رو" می‎نامند، هستند و می‎خواهند از آنها دربرابر بشار اسد حمایت کنند.

دمپسی سپس به اردن سفر خواهد کرد. این کشور محل استقرار نیروهای ارتش آمریکا -از جمله اسکادران اف-16- است که به صورت آماده باش برای شرایط خاص در سوریه قرار دارند.

 

کد خبر 2115270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha