۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۲۰:۴۳

میر محمدی در گفتگو با مهر:

دوری مردم از معنویات علت اصلی افزایش آسیبهای اجتماعی است/افزایش آمار طلاق در شاهرود

دوری مردم از معنویات علت اصلی افزایش آسیبهای اجتماعی است/افزایش آمار طلاق در شاهرود

شاهرود - خبرگزاری مهر: رئیس دادگستری شهرستان شاهرود دوری مردم از تعالیم دینی و معنویات را علت اصلی افزایش آسیب های اجتماعی و طلاق عنوان کرد و افزود: طلاق مقدمه ای برای شروع اعمال مجرمانه در سطح جامعه است.

حجت الاسلام سید احمد میر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به افزایش آمار طلاق در شهرستان شاهرود ضمن بیان اینکه دوری مردم از تعالیم دینی و قرآنی علت اصلی افزایش آسیب های اجتماعی و طلاق است، افزود: طلاق پدیده ای بسیار نامطلوب است که باعث متلاشی شدن کانون گرم خانواده ها می شود و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد که بداخلاقی، عدم شناخت کامل زوجین از یکدیگر، خواسته های غیر منطقی و توقعات بیجا، مهریه‌های سنگین، دخالت‌های بی مورد، استقلال طلبی افراطی زوجین، بیکاری و عدم توجه به معیارهای شرعی و دینی از علل طلاق است.

وی، پیشگیری از جرم، زندان زدایی، جرم زدایی، استفاده از وکیل، تخصصی کردن شعبه‌های رسیدگی، به کارگیری فناوری‌های روز دنیا و تدوین برنامه‌های جامع از جمله کارهای صورت گرفته در قوه قضاییه برای آسایش و امنیت مردم برشمرد.

طلاق مقدمه ای برای شروع اعمال مجرمانه

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود مبنی بر اینکه بیشترین مراجعه به این دادگستری در خصوص چه موضوعاتی است، افزود: بیشترین این مراجعات به غیر از پرونده‌های حقوقی خانواده مربوط به طرح پرونده‌های متعدد از جمله نزاع و درگیری و اعتیاد می‌شود که عمده دلیل آن عدم استفاده از مقررات قانونی است بطوری که اگر در راستای قانون معاملات انجام شود شاهد کاهش چشمگیر ورودی پرونده‌ها خواهیم بود.

میر محمدی در مورد عملکرد شوراهاي حل اختلاف نیز گفت: مشاركت اقشار مختلف مردم در ارايه خدمات قضايي در قالب شوراهاي حل اختلاف صورت مي‌گيرد و به رفع و كاهش پرونده هاي وارده به دادگستري بسيار موفق بوده‌اند.

او با اشاره به افزایش پرونده های مربوط به طلاق نیز گفت: فرزندان طلاق اصولا در دام جرائم مختلف گرفتار می شوند و همیشه در معرض آسیب هستند که این مسئله برای ما بسیار نگران کننده است چرا که طلاق مقدمه ای برای شروع یک سری اعمال مجرمانه است.

این مسئول در پایان ضمن بیان اینکه وقتی مسلمانی از قرآن و مکتب اسلام دور شود به دام شیطان و هوای نفس گرفتار شده و برای زندگی دست به هر کاری می زند بی آنکه بداند عاقبت کارش چگونه می شود، عنوان کرد: زماني كه جامعه از قوه قضاييه احساس آرامش بكند آثار مثبتش هم متوجه این قوه مي‌شود و هم متوجه مجموعه نظام و اگر جامعه احساس كند كه جايي وجود دارد كه عادلانه به جرم و جرايم رسيدگي مي‌كند و عدالت را اجرا مي‌كند همين امر در پیشرفت و آينده جامعه و كشور بسيار مثبت خواهد بود.

کد خبر 2115933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha