۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰

اولین روز جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه؛

بانگ آزادی در کرمانشاه شنیده شد/ صندلی هایی که حضور مردم را می طلبید

 بانگ آزادی در کرمانشاه شنیده شد/ صندلی هایی که حضور مردم را می طلبید

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: جشنواره موسیقی مقاومت در شهر کرمانشاه اولین روز خود را با اجرای بانگ آزادی محمد گلریز پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین روز جشنواره موسیقی مقاومت شامگاه چهارشنبه با اجرای محمد گلریز در سینمای آزادی شهر کرمانشاه برگزار شد و تا ساعات پایانی شب نیز ادامه پیدا کرد.

دبیر جشنواره مقاومت  در ابتدا به برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت در استان های مختلف و از جمله استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این جشنواره می تواند به اعتلای موسیقی و به خصوص موسیقی اصیل ایرانی کمک بسیاری کند.

محمد گلریز در خصوص مراسم افتتاحیه این جشنواره در شهر کرمانشاه گفت: این مراسم با شکوه صبح امروز در مزار شهدای شهر کرمانشاه با حضور مسئولین استان کرمانشاه و نمایندگان وزارت ارشاد برگزار شد.

دبیر جشنواره موسیقی مقاومت ادامه داد: برای اولین بار امسال در جشنواره موسیقی مقاومت از خوانندگان پاپ هم برای حضور و اجرای موسیقی دعوت شد که در کنار دیگر هنرمندان برنامه اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به این که 40 گروه موسیقی کلاسیک ایرانی، 25 گروه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی، 25 گروه جمع خوانی و 42 اثر ترانه سرایی از 13 در این جشنواره شرکت کرده اند، گفت: از هر مجموعه 6 اثر انتخاب شده است که در هر شب به اجرای برنامه در شهر تهران بپردازند.

گلریز قبل از اجرای اولین ترانه خود، به هجوم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: آن چه که امروز مشاهده می شود این است که دشمنان ایران اسلامی سعی دارند با هجمه فرهنگی از طریق ماهواره و با ابزار هایی نظیر موسیقی مبتذل به فرهنگ ما ضربه بزنند که این مسئله نیازمند توجهی جدی است.

 

وی افزود: جشنواره هایی نظیر موسیقی مقاومت به ما برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن کمک بسیاری می کند.

گلریز در این برنامه ترانه هایی از جمله بانگ آزادی، به یاد شهید،  پیمان با رهبر و سرود ایران را اجرا کرد.

در قسمتی از این مراسم وی با حضور در میان صندلی های حضار از آن ها برای اجرای موسیقی کمک گرفت.

گفتنی است؛ این مراسم با یک ساعت تاخیر برگزار شد.

لازم به ذکر است، جشنواره موسیقی مقاومت در سال گذشته با شکوه و جمعیت زیدی برگزار شد اما در اولین شب از برگزاری پنجمین جشنواره صندلی ها خالی از حضور پر رنگ مردم بود و این اطلاع رسانی بیشتری را از سوی مسئولین مرتبط می طلبد، چرا که کرمانشاه مهد موسیقی مقاومت و تنها استان برگزار کننده جشنواره مذکور در سال های گذشته بوده است.


 

عکس: محمد رسول گودینی

کد خبر 2115992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha