۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

علويون خبر داد:

اعزام ورزشكاران قمي به نخستين دوره وودبال قهرماني كشور

اعزام ورزشكاران قمي به نخستين دوره وودبال قهرماني كشور

قم - خبرگزاري مهر: رئيس هيئت گلف استان قم از نخستين اعزام ورزشكاران قمي به پيكارهاي وودبال قهرماني كشور خبر داد.

سيدمحمد علويون در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: رشته وودبال به تازگي به چرخه ورزش قهرماني كشور وارد شده و رشته‌اي است كه در تعريف آن چهار خصوصيت یکنواختی، خونسردی و آرامش، شعور عمومی و تمرکز حواس را بيان كرده‌اند.

وي با تشريح رشته ورزشي وودبال بيان داشت: وودبال یکی از رشته‌هایی است که در دهه‌های اخیر در جنوب شرق آسیا و کشور تایوان شکل گرفته و ترکیبی از گلف و چوگان است که تمام ابزار و وسایل آن از چوب تهیه شده و در عین سادگی قوانین و بازی آن، از قابلیت دسترسی بالایی برای همه افراد جامعه برخوردار است.

علويون در ادامه ياد آور شد: رشته وودبال فدراسیون جهانی و آسیایی دارد که مقر آن در تایوان و مالزی است و جدای کشورهای آسیایی عضو، چندین کشور نیز از اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آفریقا نیز در آن عضویت دارند.

رئيس هيئت گلف استان قم اضافه كرد: در این میان، انجمن وودبال کشورمان نیز یکی از اعضای فدراسیون جهانی وودبال به شمار مي‌رود و در كشور نيز زیر نظر فدراسیون گلف فعالیت می‌کند و هيئت گلف قم نيز به تازگي فعاليت خود در اين رشته را آغاز كرده است.

وي در ادامه از برگزاري نخستين دوره رقابت‌هاي وودبال قهرماني كشور خبر داد و عنوان داشت: بر اساس برنامه ريزي فدراسيون گلف كشورمان، اولین دوره مسابقات قهرماني كشور وودبال در بخش مردان از امروز به میزبانی هيئت گلف استان سمنان به انجام مي‌رسد.

علويون ابراز كرد: همزمان با میزبانی سمنان از اولین دوره مسابقات قهرمان کشوری این رشته ورزشی، نخستین دوره کلاس داوری درجه سه وودبال نیز در این استان برگزار می گردد و از قم نيز برترين‌هاي اين رشته راهي استان سمنان شده‌اند.

وي با بيان اينكه بر اساس اعلام فدراسيون گلف، شرکت کنندگان می‌توانند از استانهای سراسر کشور در این دو رویدا مهم حضور يابند، اضافه كرد: رقابت‌هاي وودبال قهرماني كشور در آستانه مسابقات آسيايي به انجام مي‌رسد زيرا 11 تا 17 مهرماه سال جاری هشتمین دوره رقابتهای آسیایی وودبال در شهر کین من تایوان با حضور کشورهای آسیایی این رشته ورزشی برگزار و تیم ملی وودبال کشورمان برای نخستین بار درمسابقات آسیایی وودبال که در تمامی رده های سنی برگزار میگردد حضور پیدا خواهد کرد.

رئيس هيئت گلف استان قم در پايان با اشاره به تركيب تيم اعزامي وودبال قم به مسابقات قهرماني كشور، اظهار داشت: در اولین مسابقات قهرمانی کشور وودبال و اولین دوره داوری این رشته در استان سمنان، بهروز صادقی، ناصر لسانی، محمد ونکی، محسن جباری و مهدی همامی نمايندگان قم هستند.
 

کد خبر 2116131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha