۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۲۵

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش:

تصدی سلطانی فر بر وزارت ورزش این وزارتخانه را سیاسی می کند

تصدی سلطانی فر بر وزارت ورزش این وزارتخانه را سیاسی می کند

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصدی سلطانی فر در وزارت ورزش بیم آن می رود که افراد سیاسی و غیر ورزشی به این وزارتخانه راه یابند، گفت: با توجه به سوابق سیاسی سلطانی فر که از سال 61 تا 88 در سمت های مختلف وزارت کشور و همچنین چند سال اخیر در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده سایه سنگینی بر سایه حضور ایشان بر وزارت ورزش و جوانان گسترانده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سالار مرادی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان سخن گفت: من از جمله نمایندگانی بودم که در بحث حماسه سیاسی ضمن احترام به همه کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در منطقه کردستان از برنامه های روحانی حمایت کرده و خواهم کرد و قطعا حمایت من و رای 72 درصدی مردم کردستان حمایت و را به برنامه های ایشان بود.

وی افزود: قرار بود از ظرفیت نیروهای کرد و اهل سنت، اهل بلوچ و ترکمن در کابینه استفاده کند اما نشد اما امیدواریم از این قشر در سایر سطوح بدنه دولت استفاده شود و ما شرمنده مردمی که آنها را تشویق به حمایت کردیم نشود.

نماینده مردم سنندج در مخالفت خود با وزیر پیشنهادی  ورزش و جوانان ادامه داد: اگر از من بپرسند که از جوانان چه می خواهید خواهم گفت تهذیب، تحصیل ، ورزش اما با توجه به برنامه ارائه شده از سوی شما سئوالاتی در ذهن من به عنوان یکی از معدودترین نمایندگان جوان مجلس ایجاد شده که سئوالاتی از جنس جوانی است.

مرادی با بیان اینکه مخالفت من با وزارت سلطانی فر دلیل بر عدم شایستگی های فردی ایشان نیست، گفت: مروری بر سوابق سیاسی سلطانی فر که جدا از سال 58 تا 60 مابقی آن یعنی از سال 61 تا 88 در سمت های مختلف وزارت کشور بوده ایم احتمال زیاد پس از مهرورزی دولت گذشته و چند سال اخیر نیز در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت ، پژوهشگری را پیشه کرده بودید سایه سنگینی بر سایه حضور ایشان بر وزارت ورزش و جوانان گسترانده است.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: شما در عرصه نرم ورزش  مدیریت کوتاه دو ساله در پست قائم مقام و مدیریت اداری مالی سازمان و همچنین ریاست هیات مدیره شرکت تجهیز استادیوم های ورزشی را داشته اید بر همین اساس بیم آن می رود آیا شما همچون روال مرسوم در ادوار گذشته که برخی از کهنه سیاستمداران و برخی از نوسیاستمداران از ورزش به عنوان پلکانی سهل و ممتنع برای دسترسی به سطوح ارشد مدیریتی استفاده کرده اند ادامه خواهد یافت یا خیر.

وی افزود: آقای سلطانی فر لطفا پاسخ دهید که برنامه ها و نگرش شما برای پرهیز از حضور افراد سیاسی و غیر ورزشی با این همه آثار مخرب سوء داخلی و بین المللی در هیات مدیره ها و هیات رئیسه های بخش های مختلف ارکان مدیریت ورزش تا کجا ادامه خواهد داشت و این موضوع نه تنها در تهران بلکه در استانها ادامه پیدا کرده است.

نماینده مردم سنندج در ادامه بیانات خود با بیان اینکه با توجه به مرور برنامه های سلطانی فر برای تصدی وزارت ورزش چند سئوال در ذهنم ایجاد شده است، گفت: ورزش در نواحی محروم روستایی با آن هم ظرفیت و استعداد چه سرانجامی پیدا خواهد کرد؟ نابرابری استانها و مناطق کشور از حیث زیرساخت ها ، امکانات و تجهیزات چگونه جبران می شود؟ چند سال طول خواهد کشید که شاهد عدالت در حوزه جغرافیای ورزش باشیم؟ چرا از طریق تبدیل سند توسعه ورزش استانها که در زمان وزیر وقت و وزیر فعلی مورد خاص جامعه ورزشی بوده در برنامه شما هیچ اشاره ای به آن نشده است.

وی ادامه داد: پروژه ناتمام ورزشی در شهرستانها را چه خواهید کرد؟ در بند هفتم برنامه ، شما به تعیین تکلیف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اشاره داشته اید آیا همه دغدغه ورزش کشور این دو باشگاه است؟ آیا فقط فوتبال را ورزش می دانید؟ آیا برای استفاده و بهره مندی ظرفیت ها و تجربه قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی برنامه ای دارید یا باز هم شاهد خانه نشینی و گوشه نشینی این عزیزان خواهیم بود.

مرادی تصریح کرد: آیا برای مبارزه با بی اخلاقی و بداخلاقی در جامعه ورزشی کشور برنامه ای دارید؟ امروز می بینیم ورزشکاران که الگوی صداقت در جامعه بودند وارد تجمل گرایی و دوپینگ و برخی حواشی دچار شدند. این وضعیت را چطور می خواهید مهار کنید.

نماینده مردم سنندج خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: جنابعالی چه راهکاری برای ارتقاء ورزش مدارس و همچنین جامعه معلولان کشور دارید . آیا برای بیمه، اشتغال، تامین و رفاه اجتماعی ورزشکاران برنامه دارید؟ توجه شما به ورزش بانوان و مشکلات خاص آن حوزه چگونه است؟

وی همچنین با اشاره به حوزه جوانان افزود: پس از ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش سهم جوانان از دستگاه جدید یک معاونت آن هم در حد خیلی کمرنگ و به صورت وسیله ای ناجور تبدیل شده است  و عملا در حوزه برنامه ریزی ، مدیریت و اجرا منفعل است و با توجه به اهمیت جمعیت جوانان کشور چه راهبردی برای احیای مدیریت  حوزه جوانان  دارید؟

مرادی با بیان اینکه توجه به حوزه جوانان در برنامه شما به خوبی تحلیل شده است گفت: آیا صرفا توجه شما به این حوزه کلیشه ای است که بیش این نیز بارها شنیده شده است. آیا می توان از جنابعالی تعهدی گرفت که در این حوزه به تعهد خود عمل خواهید کرد .

در این هنگام رئیس جمهور وارد صحن علنی مجلس شد و مرادی که به عنوان نماینده مخالف پیشنهادی ورزش  سخن می گفت با تغییر موضع خود گفت: من به عنوان عضو کوچکی از این جمع و با توجه به این بحث هایی که این چند روزه شده است تیمی که به عنوان کابینه یازدهم معرفی شده است کارنامه قابل قبولی دارد هم از لحاظ تجربه، سابقه و هم از لحاظ کارهایی که در خدمت به نظام و انقلاب انجام داده است.

نماینده مردم سنندج افزود: طی چند روز اخیر به بهانه هایی صلاحیت برخی از وزیران زیر سئوال رفته و خواهش من این است که با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری ، بحثی که مبنی بر کاهش اختلاف قوا داشتند و با توجه به صحبت های دکتر روحانی و تاکید ایشان تعامل با قوای دیگر و همچنین صحبت های دکتر پزشکیان که ما نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم بنابراین امیدوارم ما به این کابینه اعتماد کنیم و رایی که می دهیم بر اساس منافع ملی باشد و نه وابستگی به جریانات سیاسی.

 

کد خبر 2116310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha