۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

مهدی محمدنبی مطرح کرد:

تیم ملی در پرتغال اردو می‌زند/ ما 30 میلیارد بودجه داریم، ژاپن 300 میلیون دلار

تیم ملی در پرتغال اردو می‌زند/ ما 30 میلیارد بودجه داریم، ژاپن 300 میلیون دلار

دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد اردوی تیم ملی فوتبال ایران در شهر لیسبون پرتغال برگزار می‌شود. وی همچنین از مسئولان کشور درخواست کرد منابع مالی ویژه کرد، آنهم نه برای فدراسیون فوتبال بلکه برای اجرای برنامه‌های تیم ملی جهت حضور موفق در جام جهانی برزیل.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی در خصوص برنامه‌های آینده تیم ملی فوتبال ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: قرار است یازده شهریورماه اردوی تیم ملی در لیسبون پرتغال برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم 2 دیدار تدارکاتی در روزهای 6 و 10 سپتامبر (پانزدهم و نوزدهم شهریورماه) برگزار کنیم اما هنوز نام حریفان تدارکاتیمان مشخص نیست

وی در ادامه با درخواست از مسئولان کشور برای تامین منابع مالی جهت آماده‌سازی تیم ملی نه کمک به فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: برای اجرای مناسب برنامه‌های تیم ملی نیاز به حمایت بیشتر مالی داریم، گرچه در سال‌‎های گذشته و با توجه به منابع محدود مالی، کارهای خوبی را انجام دادیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چرا تیم ملی فوتبال ایران در روز فیفا دیداری تدارکاتی را برگزار نکرده، یادآور شد: برنامه تیم ملی از سوی کی‌روش به فدراسیون فوتبال ارائه شده است اما چند موضوع با برگزاری برنامه تیم ملی، اردوها و بازی‌های تدارکاتی ارتباط دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. یکی از این مسائل تامین منابع مالی است زیرا همانطور که خود کی‌روش اعلام کرد اوضاع مالی فدراسیون خوب نیست و به خاطر همین مشکل اردوی تیم ملی لغو شد.

وی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، در خصوص اینکه واکشن‌های کی‌روش را در خصوص مشکلات مالی فدراسیون نمی‌داند، به نکته مهمی اشاره کرد: ما 18 تیم ملی داریم که باید به آنها رسیدگی کاملی کنیم ولی وقتی می‌خواهیم در بین تیم‌های مطرح جهان و آسیا باشیم، باید همانند آنها هزینه و برنامه‌‎ریزی کنیم. کره‌‌‎جنوبی که به عنوان تیم دوم گروه ایران به جام جهانی صعود کرد، هر سال حدود 260 تا 270 میلیون دلار هزینه می‌کند و یا ژاپن سالی 300 میلیون دلار، اما ما برای برگزاری اردوهای خود مشکل مالی داریم.

نبی با اشاره به اینکه در برخی از کشورها یک چهارم بودجه فدراسیون برای برای تیم ملی بزرگسالانشان هزینه می‌شود و در این شرایط ما باید با بودجه 30 میلیاردی به جنگ بودجه 270 میلیون دلاری برویم، خاطرنشان کرد: هرچند فدراسیون فوتبال ایران با مشکلات مالی زیادی مواجه اما در نتیجه‌گیری عملکرد خوبی داشت. در هفته‌های اخیر هم نشست‌هایی با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم تا منابع مالی خوبی برای فدراسیون فوتبال داشته باشیم. امیدواریم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا برنامه‌های اجرایی تیم ملی عقب نیفتد.

تیم ملی برزیل برای برگزاری دیدار با تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی خواستار دریافت مبلغ یک و نیم میلیون یورو شده است، آیا فدراسیون فوتبال در خصوص بازی با تیم‌های بزرگ دنیا برنامه‌ای دارد که وی به این پرسش اینگونه پاسخ داد: میانگین قیمت بازی با تیم‌هایی مطرح دنیا در همین حدود است. البته برای دیدار با تیم‌های مطرح دنیا ارتباطات خوبی برقرار کرده‌ایم اما اگر بخواهیم با تیمی مانند برزیل در ایران بازی کنیم، باید یک چهارم بودجه یک سال فدراسیون فوتبال را برای آن هزینه کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: این در شرایطی است که ما 18 تیم ملی مختلف داریم، این تیم‌ها اردوها و مسابقات مختلقی دارند و در هر سال 5 هزار مسابقه مختلف برگزار می‌کنیم که باید هزینه‌های برگزاری دیدارها و برنامه‌های آماده‌سازی این تیم‌ها تامین شود. انتظارمان این است مسئولان از ما حمایت کنند تا منابع مالی لازم برای آماده‌سازی این تیم‌ها را فراهم کرده و بتوانیم در خودمان برای امور دیگر فدراسیون درآمدزایی کنیم.

کد خبر 2116467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha