۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۵

كیومرث هاشمی مطرح کرد:

هيچ رشته‌ای مدال آور نمی‌شود جز از مسير ورزش آموزش و پرورش

هيچ رشته‌ای مدال آور نمی‌شود جز از مسير ورزش آموزش و پرورش

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ رشته‌ای نمی‌تواند در المپیك مدال‌آور باشد مگر از مسیر ورزش آموزش و پرورش، گفت: مهم‌ترین دوره برای ایجاد فعالیت‌های ورزشی دوره ابتدایی است اما طی 33 سال گذشته ورزش در مقطع ابتدایی تعطیل بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی  با بیان مطلب فوق اظهار داشت: طی 64 سال حضور در المپیك تنها در چهار رشته كشتی، وزنه‌برداری، تكواندو و دوومیدانی موفق به كسب مدال شده‌ایم زیرا در رشته‌های پایه نتوانسته‌ایم مدال كسب كنیم.

وی پس از تاكید بر برنامه‌های این معاونت مبنی بر تحول ورزش از پایه، به سال‌های پیش از جذب مربیان جدید الاستخدام تربیت بدنی در آموزش و پرورش اشاره كرده و افزود: مهم‌ترین دوره برای ایجاد فعالیت‌های ورزشی دوره ابتدایی است اما طی 33 سال گذشته ورزش در مقطع ابتدایی تعطیل بوده است چراكه در گذشته به دلیل نبود نیروی متخصص تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش در حاشیه بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با یك حركت ضربتی 15 هزار مربی ورزش متخصص را جذب تربیت بدنی آموزش و پرورش كردیم و در مجموع با 34 هزار مربی تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان از اوایل سال 89 حركت تحولی در تربیت بدنی مدارس را آغاز كردیم كه در سراسر كشور به كار گرفته شدند كه از این تعداد 15 هزار مربی جدید الاستخدام كه لیسانس و حتی فوق لیسانس بودند، در مقطع ابتدایی به كار گرفته شدند.

وی با تاكید بر اینكه هدفش در مقطع ابتدایی قهرمان پروری نبوده ادامه داد: هدف ما توسعه رشته‌های ورزشی و تعریف حداقل‌هایی از این رشته‌ها برای دانش‌آموزان بوده و طوری برنامه‌ریزی شده است كه دانش‌آموز پس از 12 سال تحصیل با 12 رشته ورزشی متفاوت آشنایی پیدا خواهند كرد. كه در همین راستا پس از اجرای طرح ژیمناستیك برای مقطع دوم، شنا برای سوم، طناورز برای چهارم، تنیس روی میز برای پنجم و دوومیدانی برای ششم، طرح ملی رشته بسكتبال نیز برای دانش‌آموزان برای مقطع هفتم از سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود.

هاشمی در رابطه با برنامه‌ای برای نمود هر چه بیشتر طرح‌های ملی ورزش آموزش و پرورش از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سراسر كشور در شهریورماه خبر داد و یادآور شد: 2 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی سراسر كشور در نیمه اول شهریورماه در پنج رشته ژیمناستیك، شنا، طناب‌زنی، تنیس روی میز و دوومیدانی در باغرود نیشابور در استان خراسان رضوی به رقابت می‌پردازند.

وی که با روابط عمومی فدراسیون ورزش مدارس كشور صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: در بخش پسران مسابقات در تاریخ 2 لغایت 7 شهریورماه و در بخش دختران مسابقات در تاریخ 9 لغایت 14 شهریورماه برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در یك حركت جدید و با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، مسابقات پهلوانك‌ها نیز ویژه دانش‌آموزان با شركت 10 استان برگزار خواهد شد، تا دانش‌آموزان مهارت‌های فردی خود را در این رشته به نمایش بگذارند.

کد خبر 2116642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha