۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

انجمن نویسندگان کودک، مشکلات صنفی پدیدآورندگان این حوزه را بررسی می‌کند

انجمن نویسندگان کودک، مشکلات صنفی پدیدآورندگان این حوزه را بررسی می‌کند

مشکلات و مسایل صنفی نویسندگان کودک و نوجوان، چون حق‌التالیف، کپی رایت، مالیات، ممیزی و ... در محل انجمن نویسندگان کودک بررسی می‌شود. این انجمن همچنین در پی آن است تا مطالبات و انتظارات خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید مطرح کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هجری، در جایگاه دبیر و سخنگوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به بررسی مشکلات صنفی نویسنده‌ها و شاعران می‌پردازد.

در این جلسه که صبح سه‌شنبه 29 مردادماه در محل انجمن نویسندگان کودک و با حضور اهالی رسانه برگزار می‌‎‌شود به مسائلی چون  معافیت مالیاتی اهل قلم، ممیزی، چگونگی پرداخت حق‌التالیف، کپی رایت و دیگر مشکلات صنفی نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان پرداخته می‌شود.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تشکلی مدنی، غیرانتفاعی و غیردولتی با تابعیت ایرانی و شخصیت حقوقی مستقل است. این نهاد در سال 1377 با هیئت موسسی مرکب از 9 نویسنده‌ حوزه‌ کودک و نوجوان و عضویت 148 داستان‌نویس، شاعر، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان شکل گرفت وحالا انجمن نویسندگان، فراگیرترین تشکیلات در حوزه‌ کودک و نوجوان ایران است و اعضای آن به بیش از 400 نفر رسیده‌اند.

پیش از این خبرگزاری مهر در 30 شماره به بررسی کارکردهای انجمن‌های اهل قلم، از جمله انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انتظارات نویسندگان، شاعران و مترجمان از این انجمن‌ها در پیگیری مطالبات صنفی‌شان پرداخته بود و حالا قرار است انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به بررسی مشکلات صنفی اعضای خود و توقعات خود به عنوان یک نهاد صنفی از وزارت ارشاد بپردازد.

این نشست، ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 29 مرداد در محل انجمن، واقع در خیابان سمیه، بعد از تقاطع شهید مفتح، کوچه پروانه برگزار می‌شود.

کد خبر 2117151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha