۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

حجت الاسلام يعقوبي:

آيت الله مهمان نواز پرچم دار جبهه ديانت و سياست در خراسان شمالي است

آيت الله مهمان نواز پرچم دار جبهه ديانت و سياست در خراسان شمالي است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به برگزاري مراسم نكوداشت آيت الله حبيب الله مهمان نواز گفت: اين عالم رباني همواره در خط مقدم جبهه فرهنگي خراسان شمالي قرار دارد و پرچم دار ديانت و سياست در استان محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي ظهر يكشنبه در نشست هماهنگي برگزاري مراسم نكوداشت آيت الله حبيب الله مهمان نواز، بزرگداشت بزرگان دين را آموزه اي ديني و قرآني دانست و افزود: در آموزه هاي اسلام به معرفي مظاهر ديني و بزرگان هر قوم تاكيد شده تا بدين طريق نسل جديد با سرمايه هاي انساني خود آشنا شوند و از آنان الگو گيرند.

وي با يادآوري خدمات ديني و تلاش هاي آيت الله حبيب الله مهمان نواز در سال هاي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و نيز مجاهدت هاي فراوان وي براي تحكيم و تثبيت انقلاب در اين خطه از كشور، اظهار داشت: آيت الله مهمان نواز در شمال خراسان منشاء آثار و بركات فراواني بوده و آيين نكوداشت وي نيز به منظور آشنايي بيشتر مردم و به خصوص نسل جوان و نوجوان با اين سرمايه ديني و ملي برگزار مي شود.

حجت الاسلام يعقوبي وي را از شخصيت هاي برجسته و تاثيرگذار انقلاب اسلامي دانست و با بيان اين كه آيت الله مهمان نواز عمر خويش را در راه نهادينه كردن فرهنگ ديني در اين استان صرف كرد، گفت: وي همانند سدي محكم در برابر هجوم افكار انحرافي در اين استان مقاومت كرد و علاوه بر اين در زمينه مسائل سياسي نيز همواره در خط مقدم ولايت قرار داشت.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با اشاره به اين كه آيت الله مهمان نواز به دليل اين خصوصيات بارها مورد تهديد بدخواهان و معاندان نيز قرار گرفته است، تصريح كرد: تهديد كوردلان براي آتش زدن خانه و كتابخانه آيت الله مهمان نواز از جمله اين اقدامات دشمنان دين و كشور محسوب مي شود.

وي عنوان كرد: اين عالم رباني همواره در خط مقدم جبهه فرهنگي خراسان شمالي قرار دارد و پرچم دار ديانت و سياست در اين استان است.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي زمان برگزاري آيين نكوداشت آيت الله مهمان نواز را روز سي ام مرداد ماه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد ذكر و اضافه كرد: در اين آيين حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي؛ رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه كشور، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، آيت الله معصومي از هم درسان آيت الله مهمان نواز، آیت الله عبدالجواد غرویان، امام جمعه سابق نيشابور و شماري ديگر از هم دوره هاي آيت الله مهمان نواز حضور دارند.

به گفته حجت الاسلام يعقوبي اين آيين در بر گيرنده برنامه هايي چون كليپ تهيه شده بر اساس خطبه ها، فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد آيت الله مهمان نواز، مصاحبه افراد و شخصيت ها و ...، مستند زندگي آيت الله مهمان نواز، تمبر يادبود بزرگداشت وي و ... است.

وي با بيان اين كه انجام برخي اقدامات در راستاي بزرگداشت آيت الله مهمان نواز به دليل مخالفت اين عالم بزرگ سخت بود، تصريح كرد: آيت الله مهمان نواز به واسطه تواضع و بزرگواري خاص خويش، به طور كلي با برگزاري چنين مراسمي مخالف بود اما با اصرار مسئولان فرهنگي استان به برگزاري آن رضايت داد اما با اين وجود اجراي بسياري از برنامه ها و رسانه اي شدن آنها را قبول نكرد.

 

گفتني است، آیت‌الله مهمان‌نواز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزات مردم شمال خراسان علیه رژیم طاغوت را بر عهده داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

 وی در سال های پس از تشکیل مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی برای سه دوره نمایندگی مردم استان های خراسان بزرگ و خراسان شمالی را در این مجلس عهده دار بود و در این مدت نقشی اساسی در هدایت و تقویت روحیه معنوی مردم این خطه از ایران اسلامی داشت.

 تیر ماه سال گذشته بود که اولین امام جمعه بجنورد با موافقت مقام معظم رهیری، بعد از 32 سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد.

 آیت الله حبیب الله مهمان نواز 23 تیرماه سال 91 آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی(ره) اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد.

 پس از کناره گیری آیت الله مهمان نواز از امامت جمعه مرکز استان خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد.

کد خبر 2117813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha