۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

آيت‌الله مهمان‌نواز:

وحدت مردم ایران در دنیا بی نظیر است

وحدت مردم ایران در دنیا بی نظیر است

بجنورد- خبرگزاری مهر: نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری همدلی، صلح، صميميت و اتحاد ميان مردم و نیز امنيتی كه در كشور ايران وجود دارد را نسبت به تمام دنيا بی‌نظير و استثنايی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، در نشست با استاندار خراسان شمالی، با بیان این که، اين استان طی ساليان متمادی دارای وضعيتی خاص بوده و محروميت‌های فراوانی را متحمل شده است، عنوان کرد: به فضل الهی در حال حاضر این وضعیت سامان يافته و اميدواريم با تداوم خدمات ارزشمند در این خطه از کشور، مردم طعم شيرين حاكميت نظام اسلامی و خدمات آن را با تمام وجود احساس كنند.

وی اظهار داشت: ملت ايران و به‌ ويژه مردم استان، با وجود قرار گرفتن در تنگناهای مالی كه در نتيجه تحريم های ظالمانه دشمنان بر آن‌ها تحميل شده است، با قوت و صميميت دست از حمايت از مسؤولان و نظام اسلامی برنداشته‌اند؛ لذا سزاوار خدمت واقعی‌ هستند و مسؤولان هرچقدر برای اين مردم كار و تلاش كنند باز هم شايستگی آن‌ها فراتر از آن است.

نماينده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری همدلی، صلح، صميميت و اتحاد ميان مردم و نیز امنيتی كه در كشور ايران وجود دارد را نسبت به تمام دنيا بی‌نظير و استثنايی خواند و افزود: ملت ايران دشمنان بسياری دارد كه هدفی جز اضمحلال دين اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارند؛ لذا بايد با هوشياری و تبعيت بی‌قيد و شرط از ولايت و قدر دانستن خدمات نظام اسلامی، آن‌ها را در نيل به اهدافشان ناكام سازیم.

در ادامه این نشست محمود احمدی بيغش، استاندار خراسان شمالی نيز گفت: يكی از پروژه‌های بزرگ استان كه اخيرا پس از با پيگيری‌‌هایی جدی، عمليات اجرايی آن آغاز شده، پروژه راه‌آهن بجنورد- مشهد به طول 302 كيلومتر است كه ساخت آن با همكاری آستان قدس رضوی و يك شركت خارجی در حال انجام است.

وی تأسيس شهرستان جديد راز و جرگلان را از ديگر اقدامات مهم صورت گرفته در استان عنوان كرد و افزود: بودجه اعتبارات تخصيص يافته به اين منطقه در سال گذشته فقط 4.5 ميليارد تومان بود اما به بركت تأسيس اين شهرستان، در سال 92، پانزده ميليارد تومان از سوی دولت و 20 ميليارد تومان نیز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان جدید التأسیس اختصاص يافته است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی از پروژه انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر بجنورد و آغاز احداث پادگان جديد در محل جاده سنخواست، به‌عنوان يكی از مهم‌ترين اقدامات صورت گرفته در اين مدت ياد و خاطرنشان كرد: محل قبلی پادگان نيز با سیر مراحل قانونی به سازمان تأمين اجتماعی نيروهای مسلح فروخته شده و قرار است در اين محل مركز تجاری، اداری، تفريحی و مسكونی احداث شود.

وی برگزاری شورای اداری استان و يادواره شهدا در روستای دارالشهدا(چخماقلو) و آغاز عملیات جاده‌سازی و گازكشی به این روستای شهیدپرور، ايجاد سه بخش مركزی، غلامان و جرگلان و پنج شهر جديد غلامان، يكه صعود، چناران، زيارت و آوا، پيگيری ايجاد و احداث منطقه ويژه اقتصادی بجنورد، آب‌رسانی به شهر بجنورد از سد شيرين‌دره، تحويل 25 هزار واحد مسكن مهر به مردم، بهره‌برداری از يك باند پروژه کنارگذر شمالی شهر بجنورد، زمينه‌سازی برای كلنگ‌زنی سد بش‌قارداش در آینده ای نزدیک، گازكشی به شهر راز،  راه‌اندازی فرستنده‌های موبايل در مناطق مرزی استان و ... را نمونه‌ هایی از خدمات صورت گرفته در استان در يك سال اخير ذكر كرد.

احمدی بيغش در پایان هدف مهم از اين ديدار را فراهم كردن زمينه برگزاری مراسم نكوداشت بيش از 50 سال خدمت آيت‌الله مهمان‌نواز به اسلام و نظام اسلامی عنوان و خاطرنشان كرد: گرچه ايشان هيچ نيازی به تجليل و تقدير ندارند، اما مسؤولان، مردم و نسل‌های آينده به برگزاری چنين نكوداشت‌هايی نيازمندند تا بدانند كه برای به ثمر رسيدن اين انقلاب چه زحماتی كشيده شده است.

کد خبر 2117820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha