۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

یک سیاستمدار آلمانی:

لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب بحران یورو/ تروئیکای اروپایی یونان را به ورشکستگی می کشاند

لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب بحران یورو/ تروئیکای اروپایی یونان را به ورشکستگی می کشاند

معاون رئیس حزب چپ آلمان با انتقاد شدید از سیاستهای غیر مسئولانه مرکل و تروئیکای اروپایی در قبال یونان، خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی دروغهایی که در جریان حل بحران یورو گفته شده است شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "هندلز بلات"،  "سارا واگن کنشت" معاون رئیس حزب چپ پارلمان آلمان با انتقاد شدیداز موضع مخالف آنجلا مرکل و "پیر اشتاین بروک"، نامزد صدر اعظمی حزب سوسیال دموکرات آلمان درباره کاهش بدهی های یونان اظهار داشت که مرکل و اشتاین بروک، کاری جز به عقب انداختن ورشکستگی این کشور انجام نمی دهند. ما نیاز به یک کمیسیون حقیقت یاب برای بررسی دروغهای فراوانی که در مسیر حل بحران یورو گفته شده است داریم.

اشتاین بروک نیز مانند مرکل درباره ادامه کاهش بدهی های یونان ابراز تردید کرده است."واگن کنشت" که در گفتگو با "هندلز بلات"، سخن می گفت، همچنین خاطر نشان کرد  احزاب به اصطلاح مردمی در کشور ما به شهروندان آلمانی دروغ می گویند.

وی با تاکید بر اینکه تروئیکای اروپایی عملا یونان را به سوی ورشکستگی می کشانند، همچنین گفت: اما این مسئله با تقلب و جعل شدید محاسبات پوشانده می شود.

"یورگن تریتن"، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان نیز با انتقاد شدید از سیاستهای مرکل در قبال یونان اظهار داشت سیاستهای ریاضتی یک جانبه به یک بحران اقتصادی گسترده و بدهی های بیشتر برای این کشور منجر می شود.

کد خبر 2117836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha