۱۰ شهریور ۱۳۸۲، ۱۲:۰۳

مدير كل روابط عمومي وزارت علوم در گفت و گو با "مهر" :

وزير علوم تنها اختيارات خود را در مورد انتخاب روساي دانشگاهها به شوراي دانشگاه تفويض كرده است

در پي انتشار خبر اعتراض جمعي از استادان دانشگاهها به آيين نامه جديد نحوه انتخاب روسا و مديران دانشگاهها مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايرادات وارده به اين آيين نامه را رد كرد .

به گزارش خبرنگار دانشگاهي " مهر" دكتر " مهدخت بروجردي علوي" گفت : وظيفه انتخاب روساي دانشگاهها بر عهده وزير علوم، تحقيقات و فناوري است كه پس از معرفي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و موافقت اين شورا با فرد پيشنهادي وزير، حكم رياست دانشگاه توسط وزير صادر مي شود . 
مدير كل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تصريح كرد : بر اساس آيين نامه جديد نحوه انتخاب روسا و مديران دانشگاهها، اختيارات وزير علوم در اين زمينه، به شوراي دانشگاه تفويض شده است و وزير حق انتخاب خود را به اعضاي هيات علمي داده است و ساير مراحل قانوني انتصاب روساي دانشگاهها از جمله تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنان بر قوت خود باقي است .
وي با مثبت ارزيابي كردن اين اقدام براي جلب مشاركت اعضاي هيات علمي دانشگاهها در تصميم گيري ها و تصميمات رييس دانشگاه گفت : انتخاب روساي دانشگاهها بر اساس راي و نظر اعضاي هيات علمي همان دانشگاه پيش از تصويب اين آيين نامه در دانشگاههاي تبريز، صنعتي اصفهان، خواجه نصير الدين طوسي و تهران، با موافقت وزير اسبق علوم اجرا شده و نتايج خوبي هم داشته است .
وي در پايان خاطر نشان كرد، اين آيين نامه در نهم ارديبهشت ماه 1382 به امضاي وزير وقت علوم، تحقيقات و فناوري رسيده است و نه در آخرين روزهاي تصدي دكتر "مصطفي معين" در وزارت علوم .
دكتر بروجردي علت انتشار دير هنگام خبر تصويب اين آيين نامه را بروز اغتشاشات و نا آرامي هاي اخير دانشگاهها عنوان كرد . 

                    

کد خبر 21185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha