۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

نمایندگان اتحادیه‌های استانی در شورای سیاستگذاری چاپ انتخاب شدند

نمایندگان اتحادیه‌های استانی در شورای سیاستگذاری چاپ انتخاب شدند

علی مغانی از استان خراسان رضوی و محمدحسین بهادرانی از استان البرز نمایندگان اتحادیه‌های استانی چاپ در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم‌اندیشی شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ با روسای اتحادیه‌های چاپی استان‌ها صبح امروز 28 مرداد در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست روسای اتحادیه‌های استانی صنعت چاپ پیشنهادهایی درباره جشنواره ارائه و پیرامون مشکلات حوزه چاپ در استان‌ها بحث و گفتگو کردند و سپس احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ برخی دغدغه‌های روسای اتحادیه‌های استانی درباره جشنواره صنعت چاپ را مورد اشاره قرار داد و گفت: بنای ما بر این است که جشنواره امسال در همه استان‌های کشور برگزار شود و از اين رو قرار شد در ابتدا استان‌ها اعضای خود را برای حضور در این رویداد ترغیب کنند.

وی با بیان این که جشنواره صنعت چاپ در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود، افزود: یکی از نکات قابل توجه که امسال در داوری لحاظ خواهد شد، نوع دستگاه‌های مورد استفاده است. بر این اساس یکی از معیارهای داوری آثار بر حسب کیفیت دستگاه است تا به این ترتیب داوری منصفانه‌تر باشد و استان‌ها نیز رضایت بیشتری داشته باشند.

در این جلسه علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به روسای اتحادیه‌ها گفت: همه دغدغه‌های شما از جمله تمرکززدایی از تهران، اختصاص تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های استانی، هم‌اندیشی بیشتر مدیران چاپ و روسای اتحادیه‌ها و ... مورد توجه ما نیبز هست.

وی از توسعه فعالیت‌های زیرساختی، ارتقای سطح فعالیت‌ها، ارتقای تحقیق و توسعه در حوزه‌های مختلف، حمایت از صادرات به عنوان موارد مطرح شده در سند راهبردی صنعت چاپ یاد کرد و ضمن اشاره به اقداماتی که در حوزه صنعت چاپ در زمان فعالیت دولت نهم و دهم صورت گرفته، تاکید کرد: در این دوره گام‌های بسیاری برای ارتقای این صنعت برداشته شده که همگی مبارک هستند و باید ادامه پیدا کنند. از این نمونه اقدامات می‌توان به رایزنی با نهادهایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون فرهنگی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی، صندوق توسعه ملی اشاره کرد که در نتیجه آن تفاهم‌نامه‌هایی برای ارائه تسهیلات بهتر و بیشتر به دو حوزه چاپ و نشر امضا شد.

اسماعیلی همچنین ادامه داد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در چند سال اخیر این بود که ما به هر استانی می‌رفتیم، حتما یک جلسه با اتحادیه‌های چاپ آن داشتیم که در نتیجه آن در جریان مشکلات استان‌ها قرار بگیریم و بتوانیم هر چه بیشتر برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات 150 میلیارد تومانی به حوزه چاپ و نشر گفت: بر این اساس قرار شد 100 میلیارد تومان از این تسهیلات در اختیار صنعت چاپ و 50 میلیارد تومان نیز به حوزه چاپ تعلق گیرد. از سوی دیگر با رایزنی صورت گرفته تمامی مراحل بوروکراسی ارائه تسهیلات از جلوی پای ما برداشته شد و این تسهیلات با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارگروه اصلی صندوق توسعه ملی خواهد رفت.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در پایان صحبت‌های خود پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک روسای اتحادیه‌ها و مدیران کل استان‌ها را به شورای سیاستگذاری داد.

در پایان این نشست دو نماینده اتحادیه‌های چاپ سراسر کشور در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ كشور انتخاب شدند و بر این اساس از بین 10 نماینده از اتحادیه‌های استانی و با رای‌گیری علی مغانی از استان خراسان رضوی و محمدحسین بهادرانی از استان البرز، به عنوان نمایندگان اتحادیه‌های استانی چاپ در شورای مذکور انتخاب شدند.

بر اساس آرای اخذ شده محمدحسین بهادرانی و فرهاد شهریاری رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان هرمزگان رای مساوی کسب کردند که با انصراف شهریاری، بهادرانی در کنار مغانی نماینده اتحادیه‌های استانی شدند. این دو به مدت دو سال نماینده اتحادیه‌های استانی در شورای سیاست گذاری جشنواره ملی صنعت چاپ کشور خواهند بود.

کد خبر 2118672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha