۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۴۲

محمدیان:

ورزش اسکیت در فضای ورزشی و ارزشی دنبال شود

ورزش اسکیت در فضای ورزشی و ارزشی دنبال شود

بیرجند – خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران بر ایجاد فضای ورزشی و ارزشی در اسکیت تاکید کرد و گفت: بانوان اسکیت کار کشور در حال حاضر می توانند با رعایت اصول شرعی و حجاب اسلامی در مسابقات قهرمانی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا محمدیان بعد ازظهر دوشنبه در مجمع انتخابات رئیس هیئت اسکیت خراسان جنوبی اظهارکرد: کمبودهای ورزش اسکیت در استان ها ناشی از کم کاری مسئولان این هیئت نیست و به سطح کلان کشوری بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه این کمبودها همه رشته های ورزشی را شامل می شود، بیان کرد: اسکیت یک ورزشی نو پا است که هنوز در مجامع سرمایه گذاری و اقتصادی جا نیفتاده است.

محمدیان بیان کرد: آنچه باعث برون رفت از بن بستهای اقتصادی ورزش استانی خواهد شد جذب حامیان و تبعیت از قوانین فدراسیون است.

وی با اشاره به اینکه باید فعالیت های نونهالان در این رشته ورزشی با جدیدت پیگیری شود، عنوان کرد: استعدادهای نونهالان شهرستانها شناسایی و جشنواره های استانی برای آنها برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای ورزش اسکیت باید فضایی ورزشی و ارزشی باشد، تصریح کرد: رعایت حجاب و شئونات اسلامی هیچ محدودیتی برای بانوان اسکیت کار در ایران ایجاد نکرده است و باید سعی کنیم همیشه پاسخگوی فرهنگ و ارزشهای اسلامی جامعه باشیم.

وی اسکیت را از رشته های ورزشی دانست که علاوه بر ورزیده ساختن جسم به لحاظ پرتحرک بودنش به نوعی سبب ایجاد شادابی و نشاط در ورزشکاران می شود.

 رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به اینکه بهترین تعامل اسکیت با آموزش و پرورش است، گفت: در توسعه این رشته ورزشی باید تلاش مضاعف شود و در این راستا این فدراسیون داوطلب می شود تا برای معلیمن ورزش دوره درجه سه اسکیت را برگزار کند.

وی همچنین بر تعامل هیئت اسکیت استانها با دانشگاه ها نیز تاکید کرد و افزود: ورزش اسکیت در کنار دانش، علم و تحقیق می تواند قوی عمل کند.

وی گفت: امیدواریم با شناخت فرهنگی که از خراسان جنوبی داریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری سمپوزیوم علمی تخصصی اسکیت در این استان باشیم.

 وی با اشاره به اینکه عمران سازه های ورزشی از چند سال گذشته به استانها واگذار شده است، تصریح کرد: مسئولان استانی از محل اعتبارات وزرات ورزش و جوانان و استانی می توانند ساخت سالن های ورزشی را برای هیئت ها دنبال کنند.

محمدیان در خصوص سهم هیئت اسکیت استان از اعتبارات فدراسیون نیز گفت: بعد از ابلاغ بودجه سهم هر استان مشخص می شود.

کد خبر 2118850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha