۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۸:۳۵

در دیدار کاردار ایران مطرح شد؛

تقدیر خطیب مسجد اموی دمشق از حمایت های ایران از مردم سوریه

تقدیر خطیب مسجد اموی دمشق از حمایت های ایران از مردم سوریه

خطیب مسجد اموی دمشق با تقدیر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از سوریه در شرایط بحرانی کنونی اظهار داشت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایتهای خود از سوریه و پشتیبانی از مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی ، مورد احترام و تقدیر ماست و امیدواریم بتوانیم روزی محبتهای ملت ودولت جمهوری اسلامی ایران را به نحوی شایسته پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس گلرو کاردار جمهوری اسلامی ایران در سوریه با شیخ مأمون رحمه خطیب مسجد اموی دمشق دیدار و پیرامون تحولات سوریه گفتگو کرد.

شیخ مأمون رحمه در این دیدار با تقدیر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از سوریه در شرایط بحرانی کنونی اظهار داشت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایتهای خود از سوریه و پشتیبانی از مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی ، مورد احترام و تقدیر ماست و امیدواریم بتوانیم روزی محبتهای ملت ودولت جمهوری اسلامی ایران را به نحوی شایسته پاسخ دهیم.

وی افزود ما افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بلندی درعرصه پیشرفتهای علمی از جمله در عرصه نظامی نائل شده است و با سلاح علم با دشمنان کارزار می کند و این همان چیزی است که خداوند طی آیه شریفه « وأعدوا لهم ما استطعتم من قوه » بدان توصیه نموده است.

خطیب مسجد اموی اظهار داشت انقلاب امام خمینی (ره) برای امت اسلامی نور و برای دشمنان امت اسلامی و بخصوص صهیونیستها آتش بود.

وی با تجلیل از مقاومت اسلامی لبنان و دبیر کل حزب الله لبنان گفت مقاومت حزب الله و ایستادگی سید حسن نصرالله در برابر دشمن صهیونیستی و در حمایت از فلسطین ، در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد و ما به این مقاومت افتخار می کنیم و آمادگی داریم جسم و جان خود را فدای مقاومت کنیم.

وی صهیونیسم را غده سرطانی در پیکر امت اسلامی و عربی برشمرد و تاکید کرد که ملتهای مسلمان باید خطر صهیونیستم و حقیقت دفاع از فلسطین را عمیقتر درک کنند.

خطیب مسجد اموی دمشق با اشاره به برخی تلاشها در جهت ایجاد فتنه طائفه ای اظهار داشت همانطور که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله نیز اخیرا تاکید کرد ، آنها هرگز نخواهند توانست فتنه شیعه و سنی برپا کنند و همه ما در مقابل تلاشهای تفرقه افکنانه خواهیم ایستاد.

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تجلیل از نقش مردم و علمای سوریه در مقابله با توطئه یی که علیه سوریه و محور مقاومت جریان دارد، در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه اظهار داشت ، مسأله دفاع از سوریه نه یک تاکتیک مبتنی بر مصالح مادی بلکه مسأله یی ارزشی و اخلاقی و مبتنی بر اصل حق و باطل است.

گلرو تاکید کرد جنایتهای صورت گرفته از سوی گروههای تکفیری مورد حمایت امریکا ، صهیونیسم و برخی کشورهای منطقه ، جنایتی جنگی و نسل کشی تمام عیار علیه ملت سوریه است و مسئولیت اصلی این جنایت نیز بردوش امریکا و هم پیمانان منطقه ای آن می باشد که گروههای تروریستی را با سلاح و مال تغذیه می کنند.
 

کد خبر 2118933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha