۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳

لزوم توجه ويژه به فرصت‌هاي صادراتي استان‌‎هاي مرزي

لزوم توجه ويژه به فرصت‌هاي صادراتي استان‌‎هاي مرزي

وزير صنعت ، معدن و تجارت بر لزوم توجه به استان هاي مرزي كشور براي ايجاد فرصت هاي صادراتي و نيز توجه به مناطق محروم تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت زاده در دیدار رئيس سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي و مديران و كارشناسان اين سازمان، استانهاي مرزي را يكي از فرصتهاي ويژه صادراتي عنوان كرد و افزود: اين فرصتي است كه در گذشته مغفول مانده در حالي كه استانهاي مرزي كشور با توجه به شرايط كشورهاي مرزي غربي و شرقي بهترين فرصت براي صادرات را دارند.

وي با بيان اينكه بايد عنايت ويژه اي به شهرستانهاي مرزي داشته باشيم و واحدهاي كوچك را نيز تشويق به سرمايه گذاري و صادرات كنيم بر لزوم صادرات گرا بودن صنايع كوچك تاكيد كرد و افزود : نبايد فكر كنيم كه تنها صنايع بزرگ مي توانند به صادرات محصولات خود بپردازند.

نعمت زاده در ادامه تاكيد كرد : بايد به مناطق محروم كشور توجه بيشتري بشود و به دنبال اين باشيم كه نرخ زمين و ساير زير ساختها در شهركهاي صنعتي ارزانتر شود.

وي تصريح كرد: بايد به جزييات مسائل شهركها حساس باشيم و يكي از نكات ريز شهركها توجه به سيستم فاضلاب است كه به عقيده بنده حتي قبل از ساير زير ساختها بايد مورد توجه باشد و فاز به فاز جلو برويم.

مسائل مالي و بانكها يكي از مسائلي بود كه نعمت زاده در اين نشست بدان اشاره كرد و افزود: به منظور بررسي و رفع اينگونه مشكلات هفته آينده جلسه اي را با وزير اقتصاد راجع به كل صنعت و مسائل مربوط به صنايع برگزار خواهيم كرد كه در آن جلسه مشكلات مربوط به صنايع كوچك را هم پيگيري مي كنيم و سعي در رفع آن خواهيم داشت.

وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهار كرد : هنر ما اين است كه ارتباط نزديك بين شما كه در جايگاه صف و ما كه در ستاد هستيم  برقرار كنيم تا هم اطلاعات خوب رد و بدل شود و هم پيشنهادات و نظرات.
به گفته وي بايد آنقدر امكانات در شهركهاي صنعتي زياد شود كه مردم خود به دنبال سرمايه گذاري  باشند و بهترين خدمات را به مردم بدهيم.

کد خبر 2119121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha