۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۲

"استاندارد":

بحران یورو در مبارزات انتخاباتی مرکل جایی ندارد

بحران یورو در مبارزات انتخاباتی مرکل جایی ندارد

یک روزنامه اتریشی از تمایل نداشتن صدر اعظم آلمان برای پرداختن به مسئله بحران یورو و کم رنگ شدن این مسئله در سیاست آلمان در جریان مبارزات انتخابات پارلمانی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی "استاندارد" در تحلیلی نوشت: زمانهایی بود که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان، بیش از آنکه در دفتر کار خود حاضر شود در نشستهای بحران یورو در بروکسل حضور می یافت.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که مرکل بارها اعلام می کرد که اگر یورو شکست بخورد، اروپا هم شکست خواهد خورد.

این روزنامه اتریشی با تاکید بر اینکه حدود یک سال پیش کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این عقیده بودند که در مبارزات انتخابات پارلمانی در آلمان مسئله نجات یورو بسیار مورد توجه است، در بخش دیگری از این مطلب نوشت: بحث های زیادی در زمینه نجات یورو وجود دارد که البته (در جریان مبارزات انتخاباتی بین احزاب آلمان) به هیچ یک از آنها پرداخته نمی شود.

مسئله یورو که تا چندی پیش یک موضوع مهم در سیاست آلمان بود، دیگر این وضعیت را ندارد. برای مرکل خیلی بهتر است که به جای پرداختن به مسئله بحران یورو به این مسئله بپردازد که آلمان بسیار خوب از مسیر بحران عبور کرده و و وضعیت بسیار بهتری از دیگر کشورهای منطقه یورو دارد.

آنجلا مرکل در جریان مبارزات انتخاباتی خود  هیچ علاقه ای به سخن گفتن درباره یونان بحران زده ندارد. به هیچ عنوان نباید رای دهندگان آلمانی را قبل از انتخابات پارلمانی 22 سپتامبر در جریان این مسئله قرار داد که یونان احتمالا به کمک های مالی بیشتری نیاز دارد.  

کد خبر 2119227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha