۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۰

یک نظرسنجی نشان داد؛

بخت بالای احزاب مرکل و وستروله برای پیروزی در انتخابات پارلمانی

بخت بالای احزاب مرکل و وستروله برای پیروزی در انتخابات پارلمانی

نظرسنجی جدید نشان می دهد دو حزب دموکرات مسیحی به رهبری صدراعظم آلمان و دموکرات آزاد به رهبری "فیلیپ روزلر" بخت های اصلی برای پیروزی در انتخابات ماه سپتامبر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که کمتر از یک و نیم ماه به انتخابات پارلمانی در آلمان باقی مانده، نظرسنجی ها از پیش بودن احزاب "آنگلا مرکل" و "گیدو وستروله" نسبت به دیگر احزاب در این دوره از انتخابات حکایت دارد.

نتایج نظرسنجی که به تازگی با همکاری سه رسانه آلمانی انجام شده نشان می دهد اتحادیه احزاب مسیحی متشکل از دو حزب دموکرات و سوسیال مسیحی با 41 درصد، بیشترین آرا انتخاباتی را از آن خود می کند. این در حالی است که با کاهش محبوبیت حزب اپوزیسیون سوسیال دموکرات میزان آرای این حزب به 22 درصد رسیده است. در همین حال حزب سبزها با 13 رای وضعیت باثباتی را در بین رای دهندگان آلمانی دارد.

همچنین حزب دموکرات آزاد که پیشتر رهبری آن به عهده "گیدو وستروله" بود با یک درصد بهبود، شش درصد آرا را در اختیار دارد و راهیابی خود به پارلمان آلمان را قطعی کرده است. به این ترتیب ائتلاف حاکم کنونی با در اختیار داشتن مجموع 47 درصد آرا می تواند بار دیگر دولت ائتلافی آینده را تشکیل دهد.

کد خبر 2120277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha