۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۵۷

ساوه شمشکی:

پیست اسکی چمن همدان با حمایت مدیران استانی به سرانجام رسید/ ورزش همدان در کشور شکوفاست

پیست اسکی چمن همدان با حمایت مدیران استانی به سرانجام رسید/ ورزش همدان در کشور شکوفاست

همدان – خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون اسکی گفت: احداث پیست اسکی چمن تاریک دره همدان با حمایت های مسئولان استانی انجام شد و به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی مهر، عیسی ساوه شمشکی ظهر جمعه در مراسم بهره برداری از پیست اسکی چمن همدان اظهار داشت: برای احداث پیست اسکی چمن همدان استاندار  و مدیران ورزشی همدان تلاش کردند.

وی با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان همدان در راستای احداث پیست اسکی چمن تلاش های زیادی داشته، بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته شاهد شکوفایی ورزش استان همدان در کشور هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در ادامه این مراسم اضافه کرد: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و با برنامه ریزی های خاص برای ورزش جوانان شاهد پیشرفت ورزش در کشور هستیم.

سیدعبدی افتخاری عنوان داشت: با حمایت استاندار، مسئولان استانی و رئیس فدراسیون اسکی، پیست اسکی همدان بعد از سه سال برند جهانی گرفت.

وی ابراز داشت: امسال نیز پیست چمن در پیست اسکی تاریک دره همدان افتتاح شد که مایه افتخار استان است چراکه پیست چمن همدان بعد از پیست دیزین دومین پیست در کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اذعان داشت: نگاه بلندی را برای رشته اسکی در رده های ملی و بین المللی شاهد خواهیم بود.

افتخاری اظهار داشت: امید است استان همدان به قطب اسکی تبدیل شود و بتواند میزبانی های دیگری را نیز به عهده گیرد و افتخار میزبانی بازی های ملی و بین المللی را داشته باشد.

روز همدان فرصتی برای معرفی همدان به دنیا است

استاندار همدان نیز گفت: روز همدان فرصتی برای معرفی همدان به دنیا است تا قهرمانان پرآوازه آن در جهان شناسانده شوند.

علی محمد آزاد اظهار داشت:مراسم افتتاحیه پیست چمن و برگزاری اختتامیه مسابقات بین المللی اسکی روی چمن در همدان باعث شد تا مهمانان با همدان آشنا شده و مناطق مختلف این شهر را ببینند.

استاندار همدان افزود: رئیس فدراسیون اسکی کمک های زیادی کرد تا پیست اسکی همدان راه اندازی شده و به پایان رسد.

وی بیان داشت: امروز تولد بوعلی سینا دانشمند بزرگی است که خدمات زیادی را به دنیا ارائه داد و به تمامی علوم احاطه داشت که مقبره وی در شهر همدان است.

آزاد اضافه کرد: بوعلی سینا دانشمندی است که هنوز جهان موفق نشده او را در تمام ابعاد علمی بشناسد.

استاندار همدان عنوان داشت: بوعلی سینا در پزشکی کارهای بزرگی انجام داده و به نام پدر علوم پزشکی در دنیا شناخته شده و امروز به دلیل تولد بوعلی سینا روز همدان معرفی شده است.

وی در ادامه گفت: امروز شروع هفته دولت است و نمایندگان استان همدان نیز زحمت های زیادی برای احداث پیست چمن تاریک دره کشیده اند.

آزاد ابراز داشت: همدان استانی است که دارای ویژگی های مختلف، طبیعت زیبا، آب و هوای خوب، آثار تاریخی و سفالگری و سرامیک است که همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن اسلامی معرفی کرده است.

وی در پایان سخنانش گفت: امید است که در آینده نیز در همدان ورزشکاران خوبی را در رشته اسکی روی چمن ببینیم و شاهد درخشش آنها در عرصه های جهانی باشیم.

گفتنی است احداث پیست چمن همدان در سال 90 کلنگ زنی شد و طول مسیر 500 متر عرض آن 60 متر است.

اختلاف ارتفاع این پیست از فاصله شروع تا پایان 140 متر است.

این پیست اسکی دارای امکانات تلسکی با ظرفیت 50 نفر، سیستم آبیاری تحت فشار نیز برای آبیاری این زمین چمن است.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تاکنون 500 میلیون تومان برای این پیست چمن اسکی هزینه شده و نیاز به 200 میلیون تومان اعتبار دیگر دارد تا پروژه تکمیل و به پایان برسد

 

کد خبر 2121102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha